خصوصی​سازی استقلال و پرسپولیس

ثروتمندترین مالکان فوتبال

چندی پیش مجله فوربس در گزارشی، اسامی ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال دنیا را منتشر کرد که در اینجا با چهار نفر اول این فهر ست آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۷۷۰۴۴۵
ثروتمندترین مالکان فوتبال

4- سیلویو برلوسکنی سرمایه 9 میلیارد دلار

چیزی نمی‌توان در مورد برلوسکنی گفت که ندانیم. نخست‌وزیر پیشین ایتالیا از سال 1986 مالکیت باشگاه میلان را در اختیار دارد. البته اکنون دخترش باربارا ریاست باشگاه را به عهده دارد و او به دلیل مشکلات مالیاتی از کارش کنار رفته است.

3- رومن آبراموویچ سرمایه 9.1 میلیارد دلار

او اولین روس ثروتمندی بود که وارد فوتبال شد و به دنبالش خیلی از هموطنان او راهش را رفتند. او سال 2003 چلسی را خرید و گرچه در این مدت حدود یک میلیارد پوند روی این تیم سرمایه‌گذاری کرد، اما به عناوین مختلف و مهم‌تر از آن، شهرت زیادی به دست آورد. او که پست‌های دولتی زیادی هم دارد، با استفاده از نام چلسی، شرکت‌های نفتی خود را گسترش داد.

2- لکشمی میتال سرمایه 16.7 میلیارد دلار

او یکی از بزرگ‌ترین تاجرانی است که طی یک دهه گذشته وارد بریتانیا شده است. دسامبر 2007 این تاجر هندی به جمع دو مدیر فرمول یک یعنی برنی اسلستون و فلاویو بریستوره پیوست و بخشی از سهام باشگاه کوئینز پارک رنجرز را در اختیار گرفت.

حضور این سه مولتی میلیاردر در کنار هم نتوانست به این باشگاه غرب لندن کمکی کند و گرچه آنها پول زیادی وارد باشگاه کردند، اما این تیم موفق نبود. میتال اکنون 33 درصد مالکیت باشگاه را در اختیار دارد.

1- آلیشر عثمانوف سرمایه 18.6 میلیارد دلار

به نوشته فوربس، او ثروتمندترین مالک باشگاه فوتبال و ثروتمندترین مرد روسیه است.

او سال 2007 حدود 14.5 درصد سهام باشگاه آرسنال را از دیوید دین خرید. سال 2011 مالکیت خود را از سهام باشگاه دو برابر کرد و به 29 درصد رساند، هرچند کرونک آمریکایی همچنان بیشترین سهم را در باشگاه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها