سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که فردا کار خود را آغاز می کند میزبان 18 اجرا در سالن های وحدت، رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، فرهنگسرای ارسباران و برج میلاد است.
کد خبر: ۷۶۹۸۵۸
کوک سازها برای جشنواره فجر

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛‌ جمعه24 بهمن ارکستر شهر تهران به سرپرستی نادر مشایخی ساعت 18:15 در تالار وحدت به صحنه می رود.
در نخستین روز جشنواره، قطعه «شهیدان خدایی» از ساخته های هوشنگ کامکار که مضمونی در راستای آرمان های انقلاب اسلامی دارد به رهبری نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر شهر تهران اجرا خواهد شد.
ساعت21 در همین تالار رسیتال پیانوی آلمان برنامه اجرا می کند.
در این روز ساعت 15در سالن رودکی میزبان نوازندگان بخش استعدادهای درخشان است.
دو نوازی ویلن و پیانو وفا حمیدی، تکنوازی پیانو صدف الماسی و تکنوازی ویلن آوا شادمانی برنامه های این بخش از جشنواره است. ساعت 18:30 در سالن رودکی در بخش رقابتی تریو بتهوون امیرمحمد کاظمی و هرمس به سرپرستی مهسا قربانی به صحنه می روند. در همین سالن ساعت 21:30 دوئت پیانو و کلارینت اتریش و ایتالیا برنامه اجرا می کند.
ایوان شمس در روز اول جشنواره ساعت 18:15 میزبان گروه سهند به سرپرستی رشید وطن دوست است و ساعت 21 در همین سالن گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی برنامه اجرا می کند.
گروه سیمین سپهر به سرپرستی سوسن سپهری از جمله اجراهای بخش بانوان ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.
فرهنگسرای ارسباران ساعت 20 دو اجرا از بخش نسلی دیگر را ارائه می کند.
گروه چهارگان به سرپرستی احسان ذبیحی فر و گروه یاد به سرپرستی محمدرضا ابرهیمی و مجتبی عسگری اجراهای روز اول در این فرهنگسرا هستند.
برج آزادی در اولین روز جشنواره دو اجرا از گروه باران شیراز به سرپرستی امیرحسین دادور و سایه سار به سرپرستی حسین سلیمانی را ساعت 18:15 ارائه می کند.
در همین سالن ساعت 21 کروه کر مهر وطن به سرپرستی مسعود نکویی و کر آوای باران به سرپرستی سارا جلایی به صحنه می رود. اجراهای این سالن از جمله اجراهای بخش رقابتی جشنواره است.
در بخش پاپ جشنواره نیز روز اول برج میلاد میزبان گروه چارتار است.
همچنین در جشنواره سی ام13گروه با یک یا دو اجرا در بخش پاپ سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در سالن برج میلاد تهران به صحنه می‌روند.
در این دوره فریدون اسرایی، مازیار فلاحی، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، محسن یگانه، دنگ شو و بابک جهانبخش با یک اجرا و گروه چارتار، محمد علیزاده، بنیامین بهادری و هفت با دو اجرا در جشنواره امسال حضور دارند.
گروه‌های بخش پاپ جشنواره در سالن برج میلاد در دو نوبت18:30دقیقه و21 به صحنه می‌روند.
سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها