خدابخشی، مردانی و اسبقی در روز پایانی طلا گرفتند

11 مدال امارات بر گردن ستارگان تکواندوی ایران

در رقابت‌های تکواندوی بین‌المللی امارات (گزینشی المپیک) ملی‌پوشان کشورمان پنج مدال طلا، پنج نشان نقره و یک مدال برنز در این رقابت‌ها کسب کردند تا نشان دهند برای جمع‌آوری امتیازات جهت حفظ و ارتقای رتبه خود در رده‌بندی کسب سهمیه المپیک عزم خود را جزم کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۸۳۱۳

به گزارش جام‌جم، تکواندوی ایران که سال 2014 را با کسب موفقیت‌های پیاپی و ارزشمندی چون قهرمانی آسیا، کسب چهار مدال در بازی‌های آسیایی، رتبه سوم جام‌جهانی، کسب چندین مدال در رقابت‌های جایزه بزرگ و بین‌المللی به پایان برده بود در حالی سال سرنوشت‌ساز 2015 را آغاز کرد که در این سال تکلیف سهمیه‌های المپیک و براساس امتیازات تکواندوکاران در رقابت‌های مختلف مشخص می‌شود. در این باره بالاترین امتیاز برای تکواندوکاران در رقابت‌های جهانی اردیبهشت‌ماه آینده اختصاص داده می‌شود، به همین دلیل ستارگان تکواندو در دو، سه روز گذشته در رقابت‌های بین‌المللی امارات روی شیاپ چانگ رفتند؛ رقابت‌هایی که خود نیز مختصر امتیازی در رده‌بندی کسب سهمیه المپیک داشت. (نفر اول 10 امتیاز، نفر دوم 6 امتیاز و نفرات سوم 3.6 امتیاز)

در این رقابت‌ها که در فجیره امارات برگزار شد فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی موفق به کسب مدال طلا شدند، هادی مستعان، محمد باقری‌معتمد، مسعود حجی‌زواره، فرزاد عبداللهی و مرتضی شیری عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوردند و ابوالفضل یعقوبی نیز بر سکوی سوم ایستاد.

دیروز و در روز پایانی این رقابت‌ها مهدی خدابخشی در وزن 87 کیلو با شکست دادن حریفانی از کویت و نیوزیلند فینالیست شد و در پیکار نهایی نیز برابر «جوردن استوارت» از کانادا 9 بر 2 به برتری دست یافت و طلا گرفت.

همچنین در فینال تمام ایرانی وزن 87+ کیلو که بین سجاد مردانی و مرتضی شیری برگزار شد مردانی 8 بر 3 برنده شد و طلا گرفت. مردانی برای فینالیست شدن حریفانی از قزاقستان و بلاروس را شکست داده بود و شیری نیز بر تکواندوکارانی از تاجیکستان و آلمان فائق آمده بود.

اما فینال وزن 68 کیلو نیز هر چند تمام ایران بود اما در نوع خود انتخابی تیم ملی ایران نیز به حساب می‌آمد جایی که محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی برابر هم صف‌آرایی کردند و همچون انتخابی رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های اسیایی بازهم بهنام اسبقی توانست بر معتمد نامدار غلبه کند. اسبقی که در این رقابت 10 بر 7 پیروز شد وی برای راهیابی به فینال تکواندوکارانی از نیجریه، کانادا و بل‍ژیک را از پیش رو برداشته بود. محمد باقری معتمد نیز با پیروزی برابر تکواندوکاران کره‌جنوبی، هلند وسنگال به فینال رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها