یک اشتباه رایج میان زنان مبتلا به دیابت بارداری

جام جم سرا: یک کار‌شناس تغذیه به زنان مبتلا به دیابت بارداری گفت: طرز فکر اشتباهی بین زنان مبتلا به دیابت بارداری رایج است که بر اساس آن، برنج و سیب‌زمینی را به طور کامل از غذاهای خود حذف می‌کنند؛ در حالی که نباید این دو ماده غذایی به طور کامل از رژیم غذایی حذف شود.
کد خبر: ۷۶۷۹۴۸
یک اشتباه رایج میان زنان مبتلا به دیابت بارداری

لیلا رضازاده، چاقی فراوان، بارداری در سن بالای ۳۵ سال و همچنین سابقه وجود دیابت در فامیل‌ درجه اول را از جمله دلایل بروز دیابت بارداری بیان و اظهار کرد: برای افراد مبتلا به دیابت بارداری دارو، ورزش و رژیم غذایی مناسب همزمان توصیه می‌شود.

وی افزود: زنان دارای دیابت بارداری باید از مصرف غذاهای حاوی سدیم بالا و پر نمک از جمله سوسیس و کالباس، انواع کنسرو و چیپس و پفک خودداری کنند و برنج را نیز همراه با حبوبات بخورند.

رضازاده همچنین مصرف چربی و کلسترول فراوان را برای این افراد مضر خواند و تصریح کرد: غذاهای سرخ شده، گوشت قرمز پرچرب، پوست مرغ، سس مایونز، کله پاچه، شیر و لبنیات پرچرب و... از جمله مواد غذایی است که برای زنان مبتلا به دیابت بارداری توصیه نمی‌شود. این افراد باید از مصرف قندهای ساده از جمله کیک، شیرینی، قند و شکر، مربا و بستنی فراوان نیز پرهیز کنند و به جای آنها از قندهای پیچیده، نان سبوس‌دار و نان جو استفاده کنند.

به گفته این کار‌شناس تغذیه، مصرف میوه و سبزیجات نیز برای این افراد لازم است، اما باید از مصرف زیاد میوه خودداری کنند، چون قند خون آن‌ها را بالا می‌برد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها