انتشار کتاب تاریخ حوادث و رجال دوره پهلوی

کتاب «تاریخ حوادث و رجال دوره پهلوی» برای آشنایی عموم افراد جامعه با مباحث تاریخی از سوی پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام منتشر شد.
کد خبر: ۷۶۶۸۴۹
انتشار کتاب تاریخ حوادث و رجال دوره پهلوی

بررسی روند فروپاشی حکومت پهلوی و عبرت آموزی از آن، مستلزم گزارش دقیق و غیر مغرضانه‌ی تاریخ این حکومت است. در این محدوده زمانی، شیوه‌‌های استعمار از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و برای سرکوب ملت‌ها و جنبش‌ها، از تکنیک و ابزارهای پیشرفت‌های استفاده کرده است.

تاریخ پهلوی دارای فرازها و نشیب‌های زیادی است که با بررسی دقیق آنها، نسل معاصر و آیندگان را چراغی روشن برای پیمودن مسیر آینده بدست خواهد داد. بدین ترتیب گزارش دقیق و درست وقایع این دوران خدمتی بزرگ به آگاهی نسل آینده است.

در این راستا و برای آشنایی عموم افراد جامعه با مباحث تاریخی، بخش تاریخ فرهنگ نامه گروه پژوهه در مباحث مختلف تاریخی به شیوه‌ نو در صدد تدوین فرهنگ‎ نامه جامع تاریخی برآمد و در این جهت تاریخ پهلوی در قالبی جدید با عنوان فرهنگ‌نامه تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی منتشر شد.

از آنجایی که هدف از تدوین فرهنگ‎نامه‎ی علوم اسلامی و انسانی در وهله‎ی اول، روان و همه فهم بودن آن، در کنار متقن بودن بر اساس منابع دست اول و معتبر بوده است، در تدوین فرهنگ‎نامه‎ی تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی نیز این امور مدنظر قرار گرفته است.

این مجموعه در واقع تاریخی است روشن و گویا از تاریخ پهلوی که به اتکاء بزرگ‎ترین مدارک این دوره، تهیه شده و با قلمی روان و شیوا نگارش یافته است. در این مجموعه سعی شده با تحریر بیش از 300 مدخل اصلی، تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی مورد توجه قرار گیرد. در تدوین مقالات نیز تلاش شده که تمامی حوادث و اتفاقات مرتبط با تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی به دو صورت مستقل و غیر مستقل(درون مقالات مستقل) مورد بحث قرار گیرد.

مجموعه 3 جلدی «تاریخ حوادث و رجال دوره پهلوی» به بهای 27000 تومان از سوی پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها