یواشکی روزنامه‌ها

ممنوعیت پرداخت کارت هدیه

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۶۶۶۰۷
ممنوعیت پرداخت کارت هدیه

خیز بستگان مقامات دولتی برای قبضه کردن اتاق بازرگانی

کیهان نوشت : یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به دولتی شدن اتاق بازرگانی انتقاد کرد.روزنامه اعتماد با اشاره به پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی نوشت: ثبت‌نام وارثان برخی چهره‌های پست‌های دولتی بر حاشیه‌های این انتخابات افزوده است. پسر نهاوندیان، برادر عراقچی، داماد محمد شریعتمداری، برادر حجاریان و پسر عارف از جمله این وارثانند که رنگ و بوی سیاسی انتخابات اتاق را بیشتر کرده‌اند. هرچند انتخابات اتاق‌های بازرگانی رقابت بین فعالان اقتصادی خصوصی است اما حضور بیشتر به اصطلاح «بخش خصوصی دولتی» در لیست ثبت‌نامی‌های امسال نگرانی خارج شدن اتاق از دست خصوصی‌ها را بیشتر کرده است.

طبق ماده 12 قانون اتاق بازرگانی ایران مصوب اسفند سال 69، بخش دولتی از مجموع 60 کرسی، 20 کرسی را به انتخاب وزیر صنعت و تجارت به خود اختصاص می‌دهد. به عبارت دیگر 20 کرسی از 60 کرسی انتصابی و دولتی قطعی است و از 40 کرسی باقیمانده انتخاباتی نیز امسال احتمال افزایش سهم دولتی‌ها براساس میزان ثبت نام آنها وجود دارد. به این ترتیب حتی در صورت تصاحب 10 کرسی از 40 جایگاه انتخاباتی، سهم دولتی‌ها در مجموع هیأت نمایندگان به 30 یعنی نیمی از صندلی‌ها می‌رسد. اعتماد افزود: افزایش تعداد نامزدها را برخی از فعالان اتاق تعبیر به حضور بیشتر دولتی‌ها می‌کنند. از جمله مسعود دانشمند که خود نیز به عنوان یکی از اعضای ائتلاف بزرگ در این انتخابات کاندیدا شده است. او گفت امسال حضور بخش خصوصی دولتی در انتخابات اتاق بطور چشمگیری افزایش یافته که این مسأله عرصه را بر بخش خصوصی تنگ‌تر می‌کند. اگر در حالت خوشبینانه این افراد 10 کرسی از 40 کرسی را به دست آورند با 20 کرسی انتصابی دولتی تعدادشان با فعالان خصوصی واقعی برابرخواهد شد. وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی کانون بنگاهداران بخش خصوصی است پرسید چرا باید مدیران شرکت‌های دولتی اجازه حضور در هیأت نمایندگان اتاق را داشته باشند؟

از سوی دیگر سایت خبرآن‌لاین از سایت‌های حامی دولت نیز در نوشته کوتاهی خاطرنشان ‌کرد: لیست آقازاده‌ها به اتاق می‌آیند/ پسر کاندیدای ریاست جمهوری در اتاق تهران کاندیداهای اتاق تهران نشان می‌دهد، تعدادی از فرزندان مقامات سیاسی به جمع کاندیداهای اتاق تهران پیوسته‌اند. پس از پسر محمد نهاوندیان، پسر محمدرضا بهزادیان و فرزند محمد رضا عارف نیز پس از پایان زمان ثبت‌نام به اتاق تهران برای ثبت‌نام در انتخابات رجوع کردند و ثبت‌نام‌شان به روز بعد موکول شد در حالی که طبق قوانین زمان ثبت‌نام انتخابات پایان یافته بود.خبر می‌افزاید: پیش از این مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده بود. همچنین هیبت‌الله فاضلی برادر علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران هم در انتخابات اتاق ثبت نام کرده است. مرتضی عراقچی، برادر عباس عراقچی یکی از مذاکره کنندگان به جمع علاقه‌مندان حضور در اتاق پیوسته بود. محمد هادی رضوی داماد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز هفته گذشته نامش را در لیست کاندیداهای اتاق تهران ثبت کرد.

فرار دولت از مسئولیت صرفه‌جویی حداقل 5400 میلیارد تومانی

کیهان خبر داد : یک سایت حامی دولت از دولتمردان خواست به تکلیف قانونی خود در حذف یارانه افراد پردرآمد عمل کنند و توپ را به زمین مجلس نیندازند.سخنگوی دولت اخیرا گفته بود: اگر «مجلس کمک کند و به جای این که بگوید یارانه نقدی ثروتمندان را حذف کنید این موضوع را اعلام کند که چه کسی را حذف کنید ما اجرا خواهیم کرد. شناسایی افراد ثروتمند خیلی آسان نیست. ما تلاش کردیم از 40 پایگاه اطلاعاتی این کار دنبال کرده و کسب اطلاع کنیم و نسبت به سال گذشته نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. اما هنوز اطلاعات ما کامل نشده است.»«عصر ایران» در واکنش به این اظهارات، ضمن بیان اینکه انتظار حذف یارانه پردرآمدها تکلیف قانونی دولت است، نوشت: مشکل می‌توان پذیرفت که دولت اطلاعات ثروتمندان را نداشته باشد. ممکن است همه را نداشته باشد اما قطعا آمار بخشی از این جمعیت را در اختیار دارد. اگر هم به نام موجود نباشد می‌توان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را که مالیات‌های قابل توجه می‌پردازند، مالکان یا معامله‌کنندگان چند واحد مسکونی یا تجاری، مدیران شرکت‌های بزرگ، جراحان مشهور، بازیکنان فوتبال با درآمدهای بالا و مانند اینها در این ردیف آورد.

زیرا منطقا نمی‌توان هم مالیات بالاتر از حد متعارف پرداخت و هم یارانه گرفت! نمی‌توان هم در کارگاه و شرکت متبوع 50 نفر در استخدام داشت و حقوق و دستمزد و اضافه‌کار داد و هم یارانه نقدی گرفت. نمی‌توان با پورشه در خیابان‌ها گشت و هر ماه یارانه گرفت. نمی‌توان هم طلافروش بود و 24 ساعت پس از فروش زیورآلات و هنگام پس گرفتن آن 20 درصد کاست و در یک قلم کالا 500 هزار تومان سود کرد و هم ماه به ماه 45 هزار و 500 تومان گرفت. پس دولت می‌تواند بسیاری از متمولین را بشناسد و از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند و «توضیحات» سخنگوی دولت در این باره، بیشتر «توجیهات» است.

در ادامه این تحلیل با تاکید بر این که دعوت مجلس به کار اجرایی بدعت خطرناکی است، تصریح شده است: از سخنان دکتر نوبخت این گونه برمی‌آید که می‌خواهند توپ را به زمین مجلس بیندازند اما باز هم این دولت است که باید اجرا کند و در هر حال مردم از چشم دولت می‌بینند.
عصر ایران نوشت: بهتر از همه اما تصمیم قاطع برای حذف یارانه پردرآمدهاست و نگران نبودن از تبعات اجتماعی، چون شهروندان بالغ‌تر از آن هستند که علاقه و رابطه سیاسی و اجتماعی خود را بر پایه دریافت یارانه نقدی قرار دهند.یادآور می‌شود بنا بر آمار رسمی در صورت حذف فقط 10 میلیون نفر از یارانه‌بگیران پردرآمد، امکان صرفه‌جویی 5400 میلیارد تومانی از سوی دولت فراهم می‌شود که می‌تواند صرف افزایش یارانه طبقات ضعیف یا حمایت از تولید شود اما برخی مسئولان دولتی با بیان این که نمی‌خواهند مردم (پولدارها) را اذیت کنند ترجیح می‌دهند کسری بودجه مربوط را از طریق گران کردن چند باره قیمت حامل‌های انرژی انجام دهند.

دولت با خلق پول بی‌پشتوانه به تورم دامن می‌زند

کیهان اعلام کرد : یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به افزایش نقدینگی و تورم در اثر رفتارهای غیرمنضبط دولت هشدار داد.روزنامه جهان صنعت نوشت: بانک مرکزی اخیراً 1/2 میلیارد دلار ارز بلوکه حاصل از فروش نفت خام را به ریال تبدیل کرده و در اختیار دولت گذاشته که این اقدام به معنی خلق پول بی‌پشتوانه در کشور است که منجر به رشد پایه پولی و افزایش نرخ تورم می‌شود.این روزنامه می‌افزاید: کارشناسان اقتصادی از این واقعه به موج دوم تورم یاد می‌کنند.
از سویی با وجود تلاش‌های بانک مرکزی برای مهار تورم کماکان آمارهای این بانک از رشد پایه پولی و نقدینگی حکایت دارند این در حالی است که ارایه خطوط اعتباری برای پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر در دولت یازدهم متوقف شد و با این حساب تداوم رشد پایه پولی و نقدینگی ابهاماتی را به وجود می‌آورد. کارشناسان بر این باورند که خلق پول 1/2 میلیارد دلاری دولت، تورم و پایه پولی را افزایش می‌دهد و پیامدهای جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد. حسین راغفر، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه خلق پول چه پیامدهایی دارد، گفت: این پول‌هایی که هنوز وارد نشده‌اند تبدیل به ریال می‌شوند بنابراین این اقدام عملاً به منزله چاپ پول است و مطمئناً چاپ پولی که هنوز منابعش تأمین نشده است، باعث ایجاد تورم و افزایش پایه پولی خواهد شد.

توافق ژنو به نفع آمریکاست احمقانه است که مذاکرات را به هم بزنیم

کیهان نوشت : 3 تحلیلگر ارشد آمریکایی تصریح کردند، توافق ژنو به نفع آمریکا بوده و به هم زدن روند مذاکرات از سوی کنگره اقدامی احمقانه است.این 3 نفر از مذاکرات هسته‌ای با ایران به عنوان بهترین مایه امیدواری برای پیشبرد منافع آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش یاد کردند و از کنگره این کشور خواستند فعلا دست از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بردارد.ویلیام لورز سفیر سابق آمریکا در ونزوئلا و چک‌اسلواکی، توماس پیکرینگ معاون سابق امور سیاسی وزارت‌خارجه و جیم والش پژوهشگر واحد مطالعات امنیتی موسسه تکنولوژی ماساچوست طی یادداشتی مشترک در پایگاه اطلاع‌رسانی «انجمن کنترل تسلیحات» نوشتند: تعدادی از اعضای کنگره آمریکا خواستار پایان دادن به مذاکرات شدند و یا به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کردند. نابود کردن دستاوردهای حاصله در چارچوب «برنامه مشترک»، اقدامی احمقانه و خطرناک است. این 3 تحلیلگر خاطر نشان کردند در طول یک سال گذشته ثابت شد که توافقنامه موقت ژنو موثرترین ابزار سیاسی در تاریخ مناقشه هسته‌ای ایران برای تحدید و کاهش ابعاد برنامه هسته‌ای این کشور است.

بسیاری از مخالفان مذاکرات هسته‌ای در ایران، «حسن روحانی» را به بر باد دادن منافع ایران متهم و بر بازگشت به اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها تاکید می‌کنند.در ادامه این تحلیل آمده است: شماری از اعضای کنگره آمریکا نیز از تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران خشنود نیستند و به این نتیجه رسیده‌اند که تهدید به اعمال تحریم‌های جدید، ایران را به دادن امتیازات بیشتر وادار خواهد کرد. اما آمریکا و دیگر اعضای گروه پنج به علاوه یک و ما (نویسندگان این یادداشت) معتقدیم که این استدلال کنگره‌‌ای‌ها درست نیست و تهدید به تحریم‌های جدید نه تنها موجب دادن امتیاز بیشتر نمی‌شود، بلکه تاثیری معکوس دارد و باعث سرسخت‌تر شدن و خروج ایران از مذاکرات خواهد شد. اعمال تحریم‌های جدید ممکن است باعث مقابله به مثل ایران و شکل‌گیری چرخه تکراری تحریم‌های بیشتر آمریکا و ساخت سانتریفیوژهای ایران شود. این امر به نقش رهبری آمریکا در جهان لطمه خواهد زد و حتی باعث دشمنی بیشتر ایران با منافع آمریکا خواهد شد.

3 تحلیلگر معتقدند: واکنش کشورهایی که در حال حاضر از نظام تحریم‌های تحت امر آمریکا حمایت می‌کنند، قضیه‌ای مهم‌تر از عکس‌العمل ایران است. اعمال تحریم‌های جدید از سوی کنگره در ایران و سایر کشورهای جهان، به عنوان نقض یکجانبه تعهداتی تعبیر می‌شود که آمریکا طبق برنامه مشترک اقدام به عهده گرفته است. اگر کنگره بر اعمال تحریم‌ها پافشاری کند، از منظر جامعه بین‌المللی، آمریکا به عنوان کشوری که مایل و یا قادر به پایبندی به تعهداتش نیست؛ تلقی خواهد شد و در چنین شرایطی است که اروپا، روسیه، چین و دیگر کشورها ممکن است به نظام تحریم‌های بین‌المللی پشت کنند که در وهله نخست، به نشاندن ایران به پشت میز مذاکره کمک کرد. کنگره باید در این مقطع حساس از انجام اقداماتی که مذاکرات هسته‌ای را تضعیف می‌کند، خودداری کند.نورز، پیکرینگ و والش در پایان تأکید می‌کنند: این مذاکرات (هسته‌ای) بهترین مایه امیدواری برای پیشبرد اهداف امنیت ملی آمریکا و متحدانش است.

مجوز روحانی برای اشتغال 18 بازنشسته در دولت

خراسان نوشت : بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت طی روزهای اخیر به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان رسیده، مقرر شده اشتغال به کار و تداوم اشتغال به کار ۱۸ نفر از افراد بازنشسته در وزارتخانه های تعاون، آموزش و پرورش، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور، نفت، جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز باشد.

کمک اورژانسی دولت به تهران

خراسان اعلام کرد : طبق پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی که طی روزهای اخیر به تصویب هیئت دولت رسیده و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است، قرار است مبلغ 50 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، برای ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان مرکز اورژانس شهر تهران برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه در اختیار دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

«عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت»؟

ایران نوشت : «رئیس جمهوری سابق کشورمان و عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام»؛ این جمله است که مسجد جامع المهدی به عنوان میزبان سخنرانی احمدی‌نژاد برای معرفی او در دعوتنامه‌ای ارسالی برای رسانه‌ها آورده است.استفاده از عنوان نامعمول «عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام» در حالی است که در چارت مجمع تشخیص چنین عنوانی پیش‌بینی نشده است. علاوه بر این؛ احمدی‌نژاد در دوره تصدی ریاست دولت، به دلیل دیدگاه انتقادی خود نسبت به ریاست مجمع تشخیص؛ بارها از حضور در جلسات مجمع خودداری کرد و رکورد غیبت 17 ماهه از جلسات مجمع را به نام خود ثبت کرد.احمدی‌نژاد ‌در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که در تاریخ 10 آذر 1388 انجام شد، درباره دلایل ‌غیبت‌ خود در جلسات مجمع ‌گفت: «نرفتن به مجمع تشخیص دلایل خاص خودش را دارد.»

البته برخی نزدیکان احمدی‌نژاد نیز دلایلی برای شرکت نکردن احمدی‌نژاد در جلسات مجمع ارائه کردند؛ از جمله علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد؛ ابتدا دلیل غیبت‌های احمدی‌نژاد در جلسات مجمع را «برنامه‌های فشرده‌ای که رئیس جمهور داشت» ذکر کرد اما پس از گذشت چند روز علت این غیبت را حضور «‌افرادی که رودر‌روی نظام و رهبری ایستاده‌اند و با مواضع، اظهارات و رفتار خود، تنور توطئه‌های دشمن علیه اسلام، کشور و مردم را گرم می‌کنند» عنوان کرد و نشستن احمدی‌نژاد در کنار این افراد و هم‌سخنی با آنها را انتظار درستی ندانست.
در دوره پس از پایان فعالیت دولت دهم نیز حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص با غیبت‌هایی همراه است و با این اوصاف، جالب است که حامیان احمدی‌نژاد، او را «عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت» معرفی می‌کنند.

احمدی‌نژاد همچنین دیروز در بیانیه‌ای به مناسبت دهه فجر نوشت: «شیطان و همراهان و همکاران او، با استفاده گسترده از ابزار تبلیغاتی، به یأس‌آفرینی، فریب، دروغ، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی، اتهام‌زنی به عناصر پاک و خدوم و تخریب تمام پیشرفت‌های ایران عزیز دست یازیده‌اند.»

انتقاد امارات و شورای همکاری خلیج فارس از سخنان آیت‌الله جنتی

ایران اعلام کرد: دبیر شورای همکاری خلیج فارس و یک مقام ارشد اماراتی، از سخنان آیت‌الله جنتی در تبریک درگذشت ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان سعودی انتقاد کردند.به گزارش فرارو، الزیانی، دبیر شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر کرده، آورده است: «توهین به ملک عبدالله در خطبه‌های نماز جمعه تهران اقدامی غیرمسئولانه و غیرقابل پذیرش است.» دبیر شورای همکاری خلیج فارس مقام‌های ایرانی را به «احترام به مبانی حسن همجواری» فراخواند. «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات هم با انتشار مطلبی در شبکه توئیتر گفت: «حمله علیه مرحوم ملک عبدالله بن عبدالعزیز و زندگی وی، همه ما را مورد هدف قرار داد و باعث ایجاد گره در روابط ایران با کشورهای عربی می‌شود.»

درخواست عراق از ایران برای مبارزه با داعش

ایران خبر داد : یکی از نمایندگان مجلس عراق از سفر هیأتی از استان صلاح‌الدین به تهران به منظور درخواست کمک از ایران برای مبارزه با داعش خبر داد.
به گزارش ایسنا، مشعان الجبوری در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به اینکه بغداد از تهران برای کمک به آن در مبارزه با داعش درخواست کمک خواهد کرد گفت: بزودی هیأتی از استان صلاح‌الدین به منظور درخواست این کمک‌ها به تهران سفر خواهد کرد.

دلیل سفر هیأت عراقی

قدس نوشت : مشعان الجبوری، یکی از نمایندگان مجلس عراق از سفر هیأتی از استان صلاح الدین به تهران به منظور درخواست کمک از ایران برای مبارزه با داعش خبر داد.

سیاسی کردن مسایل قضایی سم است

قدس خبر داد: محسن کوهکن، دبیر کل جامعه اسلامی‌نمایندگان ادوار مجلس، سم مهلک برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را سیاسی ارزیابی کردن برخورد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سیاسی و جناحی کردن این مسایل چندین ضرر دارد.

اقدام ضد ایرانی بحرین

قدس نوشت: دولت بحرین بعد از اعلام سلب تابعیت تعدادی از شهروندان این کشور، مدعی شد که گروهی از این افراد با ایران و حزب ا... در ارتباط بوده‌اند.

قطع حقآبه تالاب هامون

قدس در خبری منتشر کرد: احمد نور، سفیر افغانستان در ایران گفت: قطع حقآبه تالاب هامون سیاسی نیست و این کشور به هیچ عنوان مانع از ورود آب به داخل خاک ایران نشده است. وی افزود: اکنون وضعیت مردم افغانستان در آن سوی مرز بدتر از سیستان است زیرا آنها هم از تبعات خشکسالی رنج می‌برند.

مرگ 2700تهرانی بر اثر آلودگی هوا

قدس اعلام کرد: رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی‌شهر تهران درباره آلودگی هوای پایتخت اعلام کرد: براساس آمارهای وزارت بهداشت، سالانه بیش از دو هزار و٧٠٠مرگ در تهران بر اثر آلودگی هوا رخ می‌دهد.

ممنوعیت پرداخت کارت هدیه

قدس خبر داد: شنیده ها حاکی است بر اساس یک بخشنامه دولتی وبه منظور کاهش هزینه ها وصرفه جویی در بودجه ادارات وسازمانها ودستگاه‌های اجرایی پرداخت کارت هدیه به افراد خارج از مجموعه دولتی در روزهای پایانی سال ممنوع شده است. گفته می شود این بخشنامه در شهرداری ها نیز اجرا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها