یک عضو هیات مدیره خدمات بین‌المللی سلامت ایران با اشاره به این‌که گردشگری سلامت فقط به بخش درمانی مربوط نیست و می‌تواند به گردشگری پیشگیرانه تبدیل شود، گفت: براساس آخرین آمار، سالانه حدود 500 میلیون دلار سهم گردشگری سلامت ایران است که نسبت به درآمد بازار دارویی و تجهیزات پزشکی پیشرفت خوبی داشته است، اما باید بتوانیم همانند دیگر کشورها همچون ترکیه، مالزی و سنگاپور با فراهم آوردن امکانات مناسب نسبت به جذب توریست به قصد درمان اقدامات بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۷۶۶۵۴۲

حسن طباطبایی‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: گردشگری سلامت ایران به دلیل موازی‌کاری‌های گسترده مغفول مانده و نتوانسته‌ایم بخوبی از آن استفاده کنیم، حال آن که به دلیل تخصص و امتیازات ویژه ایران می‌تواند به برترین مقصد گردشگری سلامت تبدیل شود. وی ادامه داد: اگر واقعا قصد حضور در این صنعت را داریم باید بتوانیم بسته‌های قابل رقابتی نسبت به دیگر کشورها ارائه و نظر گردشگران نیازمند به توانمندی‌های گردشگری پزشکی ایران را جلب کنیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که گردشگری سلامت فقط بخش درمانی نیست و می‌تواند به گردشگری پیشگیرانه تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به طبیعت ایران و وجود برخی از امتیازات مانند چشمه‌های آب گرم، مناطق بکر کوهستانی و جنگلی باید در گردشگری پزشکی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها