توسعه محصولات بانکی در نقشه راه 1400 بانک مرکزی

دبیرکل بانک مرکزی جزئیات نقشه راه 1400 این بانک را اعلام کرد که براساس آن بانک مرکزی علاوه بر توسعه و گسترش محصولات بانکی به استانداردسازی روال‌ها و فرآیندها و داده‌ها خواهد پرداخت.
کد خبر: ۷۶۶۵۲۳

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سیدمحمود احمدی افزود: انطباق زیرساخت‌های موجود با چارچوب‌های بین‌المللی و افزایش استحکام و کارایی سامانه‌ها و توجه به ثبات مالی موسسات پولی و اعتباری را می‌توان از محورهای اصلی نقشه راه آینده در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: اعتبار بخشی به داده‌ها و اطلاعات و شفاف‌سازی فرآیندها و روال‌های موجود در بانک‌های کشور صرفا با استفاده بهینه و کارا از فناوری اطلاعات میسر خواهد بود و در نقشه راه 1400 تقویت زیرساخت‌های فناوری بانک‌ها و همچنین انطباق زیرساخت‌ها با استانداردهای بانک مرکزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به پایان طرح نظام جامع پرداخت در اواخر دهه 80 و آثار مطلوب اجرای برنامه‌های تدوین شده در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک و تحولات گسترده و عظیم فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز به تدوین نقشه راه جدیدی برای بانک مرکزی و نظام بانکی بشدت احساس می‌شد.

احمدی گفت: اصولا اجرای طرح‌های راهبردی و کلان در کشور در همه عرصه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بر اجرای برنامه‌ها از جانب مقام ناظر است و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با آگاهی از این موضوع همواره توجه و عنایت ویژه‌ای به اصول برنامه‌ریزی راهبردی در نظام بانکی کشور داشته است.

احمدی تاکید کرد: همچنین نقشه راه جدید با هدف تقویت این بانک به‌عنوان نهاد سیاستگذار پولی کشور در حوزه‌های پرداخت، نظارت و ثبات مالی سیاست‌های پولی (ریالی و ارزی) تدوین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها