ضرغامی در کنگره ۱۴۰ شهید عرصه فیلم هشدار داد

حمله به هنرمندان حوزه دفاع مقدس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جوامع به اصطلاح روشنفکر به هنرمندانی که وارد حوزه دفاع مقدس شده‌اند حمله سازماندهی شده‌ای است. دشمن با کسی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت کرده کاری می‌کند که دیگر جرئت حضور در این عرصه را نداشته باشد.
کد خبر: ۷۶۳۶۹۵
حمله به هنرمندان حوزه دفاع مقدس

کنگره بزرگداشت دو هزار شهید هنرمند و تجلیل از 140 شهید عرصه فیلم شب گذشته پنجم بهمن‌ماه با حضور سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما و تلویزیون و عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پیشین سازمان صداوسیما در کنگره شهدای 140 شهید عرصه فیلم کشور در رابطه با اهمیت برگزاری کنگره شهدای عرصه فیلم گفت: برگزاری این کنگره‌ها در حوزه دفاع مقدس راه را به هنرمندان نشان می‌دهد و این برنامه‌ها باعث فرهنگ‌سازی و مناسک‌سازی می‌شود که ریشه در فطرت انسان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز یک بازگشت بسیار ارزشمندی به سمت ارزش‌های فراموش شده وجود دارد گفت: اگر دربرهه‌هایی از زمان غفلت‌هایی در ترویج این ارزش‌ها شده است و عده‌ای از این مسیر جدا شده‌اند به نظر می‌رسد در 2 سال اخیر بازگشت خوبی داشتیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه هویت دفاع مقدس همه دنیا را متحول کرده است گفت: در اطراف کشور آثار پر برکت خون شهدا و انقلاب الهی قابل مشاهده است. جمهوری اسلامی معادلات دنیا را بر هم زده و این همان مسیری است که امام نشان داده‌‌اند. ایثارگران هم بالاترین هنرها را خلق کردند و دنیا را متحول کردند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که هرکسی در حوزه هنر دفاع مقدس پا گذاشته است آن را از این مسیر منحرف کند، گفت: دشمن اگر ببیند هنرمندی پا در عرصه ارزش‌های کشور گذاشته است، برایش گران تمام می‌شود چرا که هنرمندی که حماسه‌ها را ثبت می‌کند، جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل دشمن این‌ها را تحمل نمی‌کند.

ضرغامی با بیان اینکه جوامع به اصطلاح روشن فکر به هنرمندانی که وارد حوزه دفاع مقدس شده‌اند حمله سازماندهی شده‌ای می‌کنند اظهار کرد: دشمن با کسی که با یک جمله و یک بازی کوچک در دفاع مقدس فعالیت کرده است کاری می‌کند که او دیگر جرئت حضور در این عرصه را نداشته باشد و این خطر به دلیل بازگشت ارزشمند ما به این عرصه است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن در فضای هنری سعی می‌کند با جوسازی و تبلیغات منفی کاری کند که هنرمندان وارد عرصه ارزش‌های دفاع مقدس نشوند گفت: امروز فیلم‌های دفاع مقدسی را مشاهده می‌کنیم که با اندک هزینه ای ساخته شده اند و مردم از آن استقبال و با آن ارتباط برقرار می کند.

وی خطاب به هنرمندانی که با ورود به عرصه های دفاع مقدس مورد حمله دشمنان قرار می‎گیرند گفت: هنرمندانی که در این حوزه جانباز می‎شوند بدانند که اجرشان نزد خدا ماندگار است.

ضرغامی با اشاره به این که وجود 2 هزار شهید در حوزه هنر از جمع 23 هزار شهید انقلابی، رقم بالایی است،گفت: حضور 140 شهید در حوزه هنرهای نمایشی افتخاری برای این حوزه است و این نشان دهنده سربلندی جامعه هنری در دفاع مقدس است.

در پایان این مراسم تمبر یادبود شهدای عرصه فیلم کشور با حضور سردار نصیری، ضرغامی و خانواده شهدای عرصه فیلم کشور رونمایی شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها