لیگ جهانی کاراته

ذبیح الله پورشیب طلایی شد

جام جم ورزشی: نخستین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته به میزبانی فرانسه در پاریس برگزار شد که حاصل تلاش نمایندگان اعزامی کشورمان یک مدال طلا و یک برنز بود.
کد خبر: ۷۶۳۵۹۴
ذبیح الله پورشیب طلایی شد

، در این مسابقات 929 کاراته کا از 68 کشور حضور داشتند که ذبیح الله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم با شکست همه رقبا صاحب مدال طلا شد. وی کار خود را با برتری 2 بر صفر مقابل نماینده قزاقستان آغاز کرد و سپس حریفی از انگلستان را 6بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه با برتری نزدیک 5 بر چهار مقابل کاراته کایی از لهستان راهی دور چهارم شد.

این کاراته کای کشورمان در این مرحله 2 بر صفر نماینده الجزایر را شکست داد و به فینال رسید. "تزنوس" قهرمان یونانی اروپا حریف پورشیب در این مرحله بود که نماینده کشورمان 6 بر پنج صاحب پیروزی شد و راهی بازی فینال شد. وی در جدال برای کسب مدال طلا "گوگیتا"ی گرجستانی که همین دو ماه قبل قهرمان جهان شده بود را در یک مبارزه تماشایی 3 بر صفر شکست داد تا سال 2015 را با مدال طلا آغاز کند.

آرگای ژاپنی نایب قهرمان جهان و قهرمان بازیهای آسیایی، گوکان از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی اروپا و نفر سوم جهان، کاراته کای مصری دارنده مدال طلای آفریقا و نفر سوم جهان، کاراته کای آذربایجانی نایب قهرمان جهان و اروپا و حریف مقدونیه ای که 3 دوره عنوان سومی اروپا را در کارنامه داشتند نفراتی بودند که در وزن پورشیب شرکت کرده و از دست یابی به مدال بازمانده بودند.

ایمان سنچولی در وزن 84+کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. وی با برتری مقابل نمایندگان اسپانیا(8 بر صفر)، پرتغال(5-0)، اوکراین(8-0) راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله 4بر صفر به کاراته کای آلمانی باخت و راهی گروه بازنده شد. سنچولی در این مرحله ابتدا نماینده هلند را 5 بر صفر و در ادامه حریف فرانسوی را 11 بر 6 شکست داد و روی سکوی سوم ایستاد.

سعید احمدی در وزن 67-کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان فرانسه ، آلمان و اوکراین را شکست داد و سپس 6 بر 2 مغلوب حریفی از فرانسه شد. احمدی در گروه بازنده ها نماینده دیگری از فرانسه را از پیش رو برداشت ولی به "تولار آقازاده" از آذربایجان باخت و از دست یابی به مدال بازماند. امیر مهدی زاده دیگر کشورمان در این وزن حریفانی از روسیه، آرژانتین ، اسپانیا و مقدونیه را شکست داد و سپس برابر کاراته کای مجارستانیمغلوب شد و با توجه به اینکه این کاراته نتوانست به فینال راه یابد مهدی زاده هم از دور مسابقات کنار رفت. حسین سمندر سومین نماینده ایران در ایت وزن همان دور نخست برابر نماینده مقدونیه 3 بر 2 شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

محمد شهریاری در وزن 60-کیلوگرم، مقابل حریف فرانسوی 8 بر صفر شکست خورد و حذف شد.در وزن 75-کیلوگرم ابراهیم حسن بیگی نماینده آرژانتین را 5 بر صفر برد و در ادامه 3 بر 2 از کاراته کای گرجستانی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.در همین وزن آرش علی نژاد مقابل نماینده مراکش 5 بر یک مغلوب شد و حذف گردید.
در بخش کاتای تیمی مردان هم تیم منتخب تبریز متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو ابتدا نماینده اسپانیا را 5 بر صفر از پیش رو برداشت و سپس مقابل "تیک" کویت 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این جدول ابتدا حریفی از اوکراین را 5 بر صفر مغلوب کرد و در برابر تیم ایتالیا 5 بر صفر شکست خورد و حذف شد.
در بخش بانوان هم فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر حریفی از اسلواکی 2 بر یک شکست خورد و حذف شد.

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها