به صورت همزمان انجام می شود

عملیات آزادسازی استان های کرکوک،صلاح الدین و موصل

دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد: عملیات مربوط به آزادسازی مناطق جنوب غرب استان کرکوک به صورت همزمان با عملیات آزادسازی استان صلاح الدین و عملیات نیروهای پیشمرگه برای حرکت به سمت موصل و آزادسازی همزمان این مناطق از داعش صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۶۸۶۶۱
عملیات آزادسازی استان های کرکوک،صلاح الدین و موصل

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر امروز یکشنبه اعلام کرد: تمام طرح ها و برنامه های نظامی برای آزاد سازی مناطق واقع در جنوب غرب استان کرکوک آمده شده است.

هادی العامری که در جمع خبرنگاران در یکی از پایگاه‌های آموزش نظامی گروه‌های مردمی واقع در منطقه تازه در فاصله 25 کیلومتری جنوب کرکوک سخن می‌گفت افزود: تمام برنامه ریزی ها و طرح های عملیاتی برای آزاد سازی مناطق جنوب غرب کرکوک از جمله منطقه تازه و دیگر مناطق آماده شده است.

دبیرکل سازمان بدر می افزاید: این عملیات قرار است بسیار سریع انجام گیرد و سفرم به کرکوک با هدف هماهنگی و بازبینی نهایی این طرح های عملیاتی صورت گرفته است.

هادی العامری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این عملیات باید با عملیات گروه های پیشمرگه و همزمان با عملیات آزاد سازی کامل استان صلاح الدین و پیشروی به سمت موصل و آزادی کامل این مناطق از داعش صورت گیرد.

براساس تصمیم شورای استان کرکوک که در تاریخ 2 فوریه 2015 صادر شده است، صدها تن از نیروهای دواطلب مردمی خود را به این استان رسانده اند تا به اتفاق نیروهای پیشمرگه در نبرد ضد داعش شرکت کنند.

قرار است عملیات برای آزاد سازی مناطق مختلف عراق با هماهنگی و نظارت حکومت محلی در این استان آغاز شود.

از سوی دیگر خبرها از سامراء حکایت از موفقیت نیروهای امنیتی عراق در کنترل مسیر بغداد سامراء دارد.

نیروهای نظامی ارتش عراق امروز موفق شدند مسیر بغداد سامراء را به صورت کامل آزاد و به کنترل خود در آورند.

سرلشگر عماد العقابی فرمانده لشگر پنجم در پلیس فدرال عراق امروز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند کنترل کامل مسیر بغداد به سامراء را به دست بگیرند.

وی تاکید کرد: از این پس شهروندان عراقی بدون هیچ مشکل و نگرانی می توانند از این مسیر آزاد شده استفاده و تردد کنند.

العقابی در بخش دیگری از سخنانش در این رابطه گفت: نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند در برابر حملات گروه های تروریستی وابسته به داعش که با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و مخازن سوخت مین گذاری شده از این موفقیت نیروهای امنیتی عراق جلوگیری کنند، با سربلندی بیرون آیند و تمام این حملات تروریستی داعش را ناکام گذاشتند.

العقابی توضیح داد: نیروهای امنیتی با اهالی سامراء به صورت جانی و روحی نزدکی احساس می کنند و به اهالی سامراء اطمینان می دهیم دیگر داعش نمی تواند به هیچ عنوان وارد سامراء شود، و آن چه از داعش می تواند وارد این شهر شود تنها جسد نیروهای تروریستی داعش خواهد بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها