شبکه پنج که مدتی است به عنوان شبکه اقتصادی معرفی و پخش آن سراسری شده است، سیاست‌ها و اولویت‌های جدیدی را برای برنامه‌‌سازی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۷۶۱۷۹۷
«رنگین کمان» سراسری می‌شود

این شبکه برای دهه فجر برنامه‌های جدیدی را در جدول پخش قرار داده که از میان آنها می‌توان به جنگ شبانه برج آزادی، سری جدید سینما اکران با محوریت اقتصاد سینما و برنامه ساعت 25 با بررسی سرودهای انقلابی از سال 1357 تا دهه 90 اشاره کرد.

همچنین برنامه‌های کودک و نوجوان این شبکه هم تغییراتی کرده است و برنامه رنگین کمان با نام رنگین‌کمان ایرانی همراه با عروسک پنگول به شهرهای مختلف سفر می‌کند. برنامه‌های به من بگو چرا و یه عصر طلایی هم با رویکرد تازه در دهه فجر پخش می‌شود.

محبوبه سمیعی‌زفرقندی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه پنج درباره تغییرات برنامه‌های این گروه گفت: با توجه به تغییر رویکرد شبکه پنج و سراسری شدن آن تصمیم گرفتیم تغییراتی در برنامه‌های گروه ایجاد کنیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. در ایام دهه فجر جشن رنگین کمان را در سراسر ایران برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه رنگین‌کمان با نام رنگین‌کمان ایرانی همراه با عروسک پنگول تلاش می‌کند تا مفاهیم استقلال و آزادی را با زبان کودکانه به مخاطبان این برنامه منتقل کند. ضمن این‌که درباره پرچم و نقشه کشور هم با بچه‌ها صحبت خواهیم کرد. استودیوگریزی از دیگر اقدامات جدیدی است که در این برنامه انجام می‌دهیم.

مدیر گروه کودک و نوجوانان شبکه پنج با اشاره به سفر پنگول به شهرهای مختلف گفت: سازندگان برنامه رنگین کمان به مدت 10 روز به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و میزبان بچه‌های ایران خواهند بود. ضمن این‌که می‌خواهیم این روند را در برنامه‌های آتی هم ادامه بدهیم و در ماه یک یا دو روز به شهرهای مختلف سفر کنیم. ما در این برنامه با زبانی ساده و روان به بچه‌ها خواهیم گفت که 12 بهمن سال 1357 چه اتفاقی در کشور افتاد و انقلاب اسلامی چه عقبه‌ای دارد.

سمیعی‌زفرقندی درباره تغییرات برنامه به من بگو چرا توضیح داد: با توجه به این‌که دایره درک مفاهیم برای خردسالان محدود است، به همین دلیل به شکل ویژه مفاهیم احترام گذاشتن به پرچم کشور و سرود ملی و استقلال و آزادی را به خردسالان آموزش می‌دهیم تا مفاهیم برای آنها کاملا قابل درک باشد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه پنج عنوان کرد: در این برنامه گزارشی از افرادی پخش می‌کنیم که نوجوانی‌شان در سال‌های انقلاب بوده همچنین مستندی از برنامه‌سازی در آن دهه برای بچه‌ها تدارک دیده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش افرادی که در زمان انقلاب نوجوانی‌شان را گذراندند به افراد چهره مربوط می‌شود؟ توضیح داد: نه، سراغ افراد معمولی هم می‌رویم. هدف از گذاشتن این بخش در برنامه یه عصر طلایی آشنا کردن مخاطبان با افکار نوجوانان سال‌های انقلاب است. میثم بیدقی، عرفان قاسمی، محیا اسناوندی و مهسا ایرانیان مجریان این ویژه‌برنامه هستند.

شبکه پنج برای ایام دهه فجر جنگ شبانه برج آزادی را در نظر گرفته است. این جُنگ شبانه همچنین در راستای تغییر ماموریت برای شبکه تهران پخش می‌شود. اولین قسمت این برنامه 12 بهمن ماه به تهیه‌کنندگی عباس اختری به نمایش درمی‌آید.

این برنامه ترکیبی زنده کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است و در نزدیکی برج آزادی به عنوان نماد یادآوری تجمعات انقلابی با حضور شهروندان اجرا می‌شود. برنامه برج آزادی شامل بخش‌های مختلف چون دعوت از هنرمندان و خوانندگان که به صورت زنده اجرا می‌کنند، حضور نام‌آوران عرصه‌های علمی، هنری، ورزشی، اجرای موسیقی محلی و نواحی مختلف کشور و انتخاب مهمان برنامه متناسب با آن قومیت و پخش میان برنامه‌های حماسی و انقلابی است.

یکی از بخش‌های جذاب این برنامه مسابقه عکاسی و تصاویر مردمی در تکریم و احترام به پرچم ملی است که فراخوان این مسابقه از روزهای نخستین بهمن ماه از شبکه 5 برای مخاطبان اطلاع‌رسانی می‌شود. قرار است در این برنامه پرچم به عنوان نماد ملی و اتحاد نقش پررنگی داشته باشد.

سری جدید برنامه سینما اکران با رویکرد بررسی اقتصاد سینما به فیلم‌های جشنواره فجر می‌پردازد. برنامه ساعت 25 هم در ایام دهه فجر به سرودهای انقلاب اسلامی از سال 1357 تا دهه 90 می‌پردازد. قرار است با خوانندگان این ترانه‌ها هم گفت‌وگو شود. شبکه پنج در دهه فجر امسال قصد دارد به شکل ویژه روی سرود ملی کار کند.

پخش سریال «تاصبح» به کارگردانی مجید جوانمرد و محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی از پنج بهمن ماه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه پنج شروع می‌شود.

همچنین برنامه اقتصاد ایران که جایگزین برنامه تهران 20 شده در ایام دهه فجر به پیشرفت‌های اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی می‌پردازد. مجله اقتصادی روزآمد با موضوعات اقتصادی چون معرفی کارآفرینان موفق دنیا، مهارت‌های ثروت‌آفرینی، آشنایی با بورس، مدیریت هزینه در خانواده، کسب و کار و... ساعت هفت صبح از شبکه پنج پخش می‌شود.

برنامه کسب و کار با اجرای شهرام شکیبا و موضوعات اقتصادی ساعت 12و 30 دقیقه از دیگر برنامه‌های این شبکه است. برنامه به خانه برمی‌گردیم هم با محوریت اقتصاد خانواده پخش می‌شود. طبق سیاست‌های جدید قرار شده در برنامه‌های این شبکه به موضوعات اقتصاد مقاومتی، اقتصاد خرد، رشد اقتصادی و... پرداخته شود. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها