روحانی در مراسم بهره برداری از خط 3 مترو تهران:

مترو در کلانشهرها توسعه می یابد

درددل مسافران مترو با روحانی؛ از مذاکرات تا مشکلات کنکور

در اقدامی نمادین در روز هوای پاک، حسن روحانی برای رسیدن به محل کار از مترو استفاده کرد. رئیس‌جمهور در حاشیه حضور خود در ایستگاه مترو گفت: امروز استفاده مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک نمادین است، برای این‌که مردم توجه کنند که باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.
کد خبر: ۷۶۱۳۹۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درخصوص صحبت‌های مردم در داخل قطار شهری، گفت: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبه‌رو شویم که خواسته‌هایی دارند و از پیش درباره اولویت‌هایشان نیز فکر نکرده‌اند. برخی از این خواسته‌ها که مطرح شد، قابل پیگیری است. روحانی ادامه داد: برخی راجع به سیاست خارجی نظر داشتند و می‌خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی راجع به شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی راجع به دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نظراتشان را مطرح کردند و خانمی راجع به اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.

تاکید بر همکاری وزارتخانه‌ها برای حفظ منابع طبیعی

همچنین همزمان با روز هوای پاک، حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی محیط زیست گفت: همکاری و هماهنگی همه نهادها و وزارتخانه‌ها به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور در عین توجه به موضوع توسعه و مسائل اجتماعی ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی در این جلسه با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی بر پرهیز از بخشی‌نگری در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به محیط‌زیست تاکید کرد.

در این جلسه موضوع قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا پس از ده سال مورد بازنگری قرار گرفت و مصوب شد، استاندارد جدید درخصوص خروجی آلاینده‌های وسایل نقلیه موتوری تعیین شود. همچنین کلیات سند مطالبه ضرر و زیان قانون صید و شکار به منظور جلوگیری از شکار بی‌رویه و قاچاق حیات‌وحش تصویب و قرار شد جزئیات بیشتر با هماهنگی دستگاه‌های مربوط بررسی سپس به عنوان مصوبه ابلاغ شود. اعضای شورای عالی محیط زیست کلیات طرح اعلام چهار منطقه جدید حفاظت شده را مورد تائید قرار دادند.

«غار درفک» در استان گیلان و «آبشار شوی» در استان خوزستان به عنوان جاذبه طبیعی ملی، «جنگل ابر» در استان سمنان به عنوان منطقه حفاظت شده و «منطقه سمندر» در استان لرستان به‌عنوان پناهگاه حیات‌وحش، چهار منطقه جدید حفاظت‌شده هستند. در این جلسه مقرر شد، سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی آیین‌نامه اقدام ملی برای مقابله با گرد و غبار و ریزگردها را برای تصویب به هیات دولت ارسال کند. همچنین تصویب کلیات طرح تعرفه خدمات آزمایشگاهی از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی محیط زیست بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها