رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان‌شمالی گفت: خوشبختانه آمار سرطان پروستات بین مردان این استان کاهش یافته و امسال نیز هیچ مورد جدیدی مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۶۰۱۵۸

به گزارش مهر، سیدحمید حریری با اشاره به این‌که سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری بین مردان به شمار می‌رود، افزود: در سال‌های اخیر بر شمار مبتلایان این بیماری افزوده شده بود، اما خوشبختانه امسال مورد جدیدی از ابتلای مردان به سرطان پروستات در خراسان‌شمالی مشاهده نشده و این نشان‌دهنده کاهش این بیماری بین مردان است. به گفته وی اکنون فقط ۹ نفر در استان به این بیماری از نوع خوش‌خیم آن مبتلا و تحت درمان هستند.

حریری، کم‌تحرکی، مصرف غذاهای چرب، استعمال دخانیات و وراثت را از عوامل ابتلای مردان به سرطان پروستات عنوان کرد.

وی افزود: سرطان پروستات مردان در سنین بالای ۵۰ سال با علائم و نشانه‌هایی بروز می‌کند که شناخت آن به شتاب‌بخشی در درمان کمک می‌کند.

به گفته این مسئول، سرطان پروستات آهسته و به‌تدریج در فرد نمایان می‌شود و تشخیص و درمان آن از روند پیشرفت آن به میزان قابل توجهی پیشگیری می‌کند.

وی درد ستون فقرات، تکرر ادرار در شب، درد یا سفتی در کمر، لگن و ران‌ها، احساس سوزش و درد هنگام ادرار و... را از علائم بروز سرطان پروستات در مردان عنوان کرد. خراسان‌شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیش از ۸۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها