ترس صهیونیست‌ها از تحریم روزافزون کالاهای اسرائیلی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گزارشی درخصوص گسترش روزافزون تحریم اقتصادی ضد این رژیم، به نتانیاهو و کابینه‌اش شدیدا هشدار داد. سال گذشته چند کشور اروپایی واردات کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تحریم کردند که این امر سبب نگرانی شدید صهیونیست‌ها شد. این در حالی است که طی سال جاری میلادی، مقام‌های این رژیم، افزایش این تحریم‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۹۷۵۳

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» در این باره نوشت: وزارت خارجه اواخر سال گذشته میلادی سندی مهم به نمایندگی‌های اسرائیل در نقاط مختلف جهان فرستاد و در این سند تاکید کرد که شرایط دشواری در انتظار این رژیم است زیرا احساسات ضداسرائیلی در جهان افزایش یافته و این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

این روزنامه افزود: این اتفاق‌ها در اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیر منفی زیادی خواهد داشت؛ سرمایه‌گذاری‌ها کاهش خواهد یافت و طرح‌های مشترک نیز دستخوش تغییر خواهد شد و روابط تجاری و آکادمیک هم تحت‌تاثیر آن قرار خواهد گرفت. این سند یادآور می‌شود که مجموعه تحریم‌ها و مجازات‌هایی که ضد اسرائیل اعمال خواهد شد، محدود به ابعاد سیاسی آن نخواهد بود، بلکه آنها همزمان اقتصاد اسرائیل را نیز هدف قرار می‌دهند و این بسیار مهم است، زیرا اروپا اصلی‌ترین شریک تجاری این رژیم به شمار می‌رود.

در بخش دیگری از این سند آمده است: این تحریم‌ها و مجازات‌ها بر مسائل امنیتی نیز تاثیر منفی خواهد داشت و دستگاه امنیتی برای تجهیز خود و تامین نیازهای روز خود دچار مشکل خواهد شد. طی سال‌های اخیر، انگلیس، بلژیک و اسپانیا صادرات اسلحه خود به فلسطین اشغالی را به‌دلیل ترس از به کار برده شدن در اعمال ضدقوانین بین‌المللی متوقف کرده‌اند. این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید: طی سال‌های اخیر بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازنشستگی پیشرو و مهم در دانمارک، نروژ، ایرلند و هلند تصمیم گرفتند که همکاری‌های خود را با نهادهای مالی اسرائیل قطع کنند و اکنون بیم آن می‌رود که این گونه کارها در اروپا افزایش یابد.

این گزارش به تحریم آکادمیک رژیم اشغالگر قدس و دانشگاه‌های صهیونیستی هم اشاره کرده و آورده است که تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی روند رو به رشدی در پیش گرفته است و مراکز پژوهشی و آکادمیک حاضر به همکاری با پژوهشگران و استادان دانشگاه‌های صهیونیستی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها