باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به آسیب‌پذیری این کشور در فضای دیجیتال از طرحی تازه برای تقویت این فضا و امنیت سایبری در آمریکا پرده برداشته است.
کد خبر: ۷۵۹۷۵۲

اوباما که با رهبران کنگره این کشور صحبت می‌کرد، گفت: قوانین مربوط به امنیت سایبری باید هر چه زودتر تقویت شود و بخش‌های خصوصی و دولتی در کنار هم گام‌هایی را برای امنیت بیشتر در این فضا بردارند.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته جاری را به طرح‌های خود درباره اینترنت، حفظ حریم خصوصی در فضای دیجیتال و امنیت ملی اختصاص داده و در روزهای آینده نیز بخش‌های دیگری از برنامه‌های خود را علنی خواهد کرد.

باراک اوباما از کنگره می‌خواهد که برای اقدام قانونی و مقابله با حملات سایبری جدی‌تر عمل کند و هک شدن حساب توییتر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و نیز شرکت سونی را نشانه‌ای از فوریت این اقدام می‌داند.

به گزارش بی.بی.سی، یکی از مقامات ارشد دولتی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت در سال ۲۰۱۵ در سراسر کشور باید توانایی مقابله و مختل کردن حملات سایبری افزایش یابد تا آن‌گونه که رئیس‌جمهور می‌گوید جوابی درخور به یکی از جدی‌ترین چالش‌های اقتصادی امنیتی پیش روی آمریکا داده شود. اوباما گفت: تهدید سایبری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور ماست و یکی از جدی‌ترین چالش‌های اقتصادی و امنیتی است که آمریکا با آن روبه‌روست. دولت‌های خارجی، هکرها و مجرمان دائم در حال تلاش برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری ما هستند. بخش بزرگی از زیرساخت‌های کلیدی کشور، نظام مالی، شبکه برق و لوله‌کشی سراسری و بیمه درمانی به اینترنت وصل است. از این رو این موضوعی حیاتی برای بهداشت و امنیت عمومی است.

یکی از بخش‌های اصلی این پیشنهاد مشارکت اطلاعاتی میان وزارت امنیت داخلی و بخش خصوصی است تا آن‌گونه که کاخ سفید می‌گوید وزارت امنیت داخلی بلافاصله اطلاعات را در اختیار آژانس‌های فدرال دیگر از جمله آژانس امنیت ملی بگذارد و عملیات مقابله و مختل کردن حملات سایبری انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها