به‌طور پیش‌فرض در تلفن‌های‌همراه مجهز به سیستم‌عامل اندروید یک حافظه موقت فعال (Clipboard) وجود دارد و شما می‌توانید آخرین اطلاعات منتقل شده به این حافظه را در برنامه‌های دیگر استفاده کنید.
کد خبر: ۷۵۹۷۳۲
بازیابی تاریخچه حافظه موقت در تلفن همراه

به‌طور پیش‌فرض در تلفن‌های‌همراه مجهز به سیستم‌عامل اندروید یک حافظه موقت فعال (Clipboard) وجود دارد و شما می‌توانید آخرین اطلاعات منتقل شده به این حافظه را در برنامه‌های دیگر استفاده کنید.

به عبارت دیگر هنگامی که شما متن شماره یک را در حافظه موقت تلفن‌همراه کپی می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به دیگر برنامه‌هایی که از فیلد متنی برخوردار است، این متن را در آنها بچسبانید (Paste)، اما در صورتی‌که متن شماره 2 را در حافظه موقت کپی کنید، به متن شماره یک برای چسباندن در فیلدهای متنی دسترسی نخواهید داشت.

دسترسی به تاریخچه اطلاعات ذخیره شده در حافظه موقت با نرم‌افزارهای واسطه امکان‌پذیر است، اما اگر گوشی یا تبلت شما سامسونگ است، می‌توانید بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی از این قابلیت بهره‌مند شوید. برای استفاده از این قابلیت به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا متن یا هر محتوای دیگر همچون عکس، صوت و ویدئو را که قصد دارید در برنامه‌های دیگر بچسبانید، در حافظه موقت دستگاه کپی کنید.

2ـ به نرم‌افزار موردنظری که قصد دارید اطلاعاتی را از حافظه موقت درون آن بازیابی کنید، بروید و صفحه‌کلید پیش‌فرض سامسونگ را بالا بیاورید. (در‌صورتی که از نرم‌افزارهای جانبی برای تایپ کمک می‌گیرید، ممکن است نتوانید از این قابلیت استفاده کنید)

3ـ پس از نمایش صفحه‌کلید، انگشت خود را روی آیکون چرخ‌دنده که در ردیف پایینی آن قرار دارد فشار داده و چند لحظه نگه دارید. سپس از گزینه‌های به‌نمایش درآمده روی Clipboard که شبیه به یک پرونده متنی است، فشار دهید.

4ـ اکنون اطلاعات ذخیره‌شده در حافظه موقت به‌صورت تصاویری بند انگشتی برای شما به‌نمایش درآمده و با اسکرول کردن می‌توانید تا 20 گزینه‌ اخیر را مشاهده کنید.

5 ـ برای بازیابی و استفاده از هریک از اطلاعات ذخیره شده کافی است روی آن فشار دهید.

توجه: در صورتی‌که نرم‌افزارهای جانبی مانند Swiftkey را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، ممکن است بتوانید با فشار طولانی انگشت خود روی فیلد مخصوص تایپ و انتخاب آیکون حافظه موقت، به تاریخچه اطلاعات ذخیره شده در این حافظه دسترسی یابید.

امیر عصاری / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علایی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
با سلام
بسیار كاربردی بود ، سپاس
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها