رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری خبرداد:

۱ تا ۵ سال زندانی برای مجرمان سوالات کنکور

رئیس پلیس آگاهی: میزان کشف اختلاس ،27 درصد افزایش داشته است

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، از افزایش 27 درصدی کشف اختلاس در ده ماهه امسال خبر داد و البته اعلام کرد که فرار مالیاتی و تسهیلات غیرمجاز امسال کمتر بوده و نسبت به گذشته وضع بهتری داشته‌ایم.به گزارش فارس، سردار محمدرضا مقیمی همچنین گفت در این مدت، تبانی در معاملات دولتی ۲۰ درصد و زمین‌خــــواری بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۵۹۰۰۷
رئیس پلیس آگاهی: میزان کشف اختلاس ،27 درصد افزایش داشته است

وی با تاکید بر این‌که پلیس اقتصادی وابسته به هیچ قوه‌ای نیست و مستقل و به صورت ضابط وارد می‌شود، اظهار کرد: هدف از مبارزه با جرایم اقتصادی، بحث‌های مقابله‌ای نیست؛ در حقیقت ما با رصد فضای اقتصادی به دنبال کشف پیشدستانه هستیم.رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: اگر پیشگیری و پیشدستی به نتیجه نرسد، از فضای مقابله و مبارزه وارد خواهیم شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر متاسفانه این بحث بیشتر شده، تصریح کرد: بعضا قبح این عمل شکسته شده و تعداد پرونده‌ها رو به افزایش است و بعضی جرایم که ارتباطی به فضای اقتصادی کلان نداشته نیز به این حیطه وارد شده مثل فرار مالیاتی و رشوه و ارتشاء، زیرا وقتی بی‌توجهی می‌شود، اپیدمی برای دیگر جرایم به وجود می‌آید.

سردار مقیمی تصریح کرد: در حقیقت ما به عنوان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی، خواهان آن هستیم که فضای رقابتی سالم برای سرمایه‌گــــذاران فراهم شود و رانت اقتصادی وجود نداشته باشد و با تولید، سرمایه‌گذاری و عرصه مناسب وضع اقتصاد بهبود یابد.

نبود عزم ملی برای مبارزه با زمین‌خواری

این مقام ارشد انتظامی به مبحث زمین‌خواری پرداخت و گفت: در زمین‌خواری هنوز عزم ملی در برخی سازمان‌ها نیست. با آن‌که جهاد کشاورزی خوب پای کار آمده‌ و آسیب‌شناسی در این زمینه انجام و اتاق فکری تشکیل شده، ولی مسئولان محلی مهم هستند؛ زیرا حرف اول را آنها می‌زنند. اگر آنها خوب کار خود را انجام دهند، به فروش اموال دولتی اقدام نکرده و موضوع را عادی‌سازی نکنند، ما موفق خواهیم بود.

سردار مقیمی تصریح کرد: طی ده ماهه امسال زمین‌خواری بالغ بر 40 درصد افزایش یافته که بحث آن جدی است که قلع و قمع کردن آن به تنهایی کافی نیست و باید این قضیه به طور مستمر پیگیری شود تا در آن زمینی که پس گرفته شده دوباره ساخت و ساز نشود.

استفاده مجرمان از خلأ و ضعف‌های قانونی

فرمانده نیروی انتظامی هم طی سخنانی در نشست دیروز با اشاره به ضرورت تشکیل پلیس اقتصادی در کشور گفت: مجرمان با سوءاستفاده از خلأها و ضعف‌های قانونی تخلف می‌کنند.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان این‌که باید شگردهای مجرمانه را کشف کنیم، گفت: برای فرزند یکی از مسئولان عالی‌رتبه کشور پرونده کلاهبرداری تشکیل شده بود مبنی بر این‌که حساب بانکی را در اهواز هک کرده و پول برداشت کرده است.فرمانده ناجا ادامه داد: تحقیقاتی انجام شد که بر مبنای آن متوجه شدیم در پی استفاده از سیستم وای‌ ـ فای و لو رفتن کد ورود، سارقان از IP وی سوءاستفاده کرده و پس از هک کردن یک حساب بانکی در اهواز، به این عمل مجرمانه اقدام کرده‌اند که آنها هم دستگیر شدند.

تشکیل تیم ویژه رسیدگی به پرونده پدیده

دادستان کل کشور هم طی سخنانی در حاشیه این مراسم، از تشکیل تیم ویژه رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز در تهران و مشهد خبر داد.

به گزارش مهر، سیدابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضع پرونده پدیده شاندیز گفت: شرکت‌هایی که در دادگستری مشهد پرونده دارند، در حال رسیدگی است و تبلیغات این شرکت‌ها در مجامع عمومی اعم از صداوسیما و رسانه‌ها و ورودی و خروجی شهرها ممنوع است.

وی افزود: گزارش‌های مختلفی در مورد این پرونده ارائه شده، اما تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده در تهران و مشهد تشکیل شده که شامل قضات و گروهی اقتصادی است. با این حال سهامداران نباید آسیب ببینند و این اقدامات قضایی برای حمایت از سهامداران است.دادستان کل کشور اظهار کرد: بخشی از شرکت با مجوز، بخشی از اراضی و باغات و زمین‌های کشاورزی را در اختیار خود گرفته و بخش دیگر بدون مجوز بوده است که این موضوع هم در حال بررسی است که جهاد کشاورزی هم باید در مورد این تغییر کاربری‌ها وارد شود.

newsQrCode
برچسب ها: مجرمان خلا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها