بازیابی اطلاعات جعبه سیاه پرواز خطوط هوایی ایر آسیا

تیم جستجوی پرواز 8501 پس از پیدا کردن جعبه سیاه این ایرباس، با ارسال آن به جاکارتا پایتخت اندونزی تلاش برای بازیابی اطلاعات آن را به منظور مشخص شدن دلیل سقوط پرواز خطوط هوایی «ایر آسیا» آغاز کرد.
کد خبر: ۷۵۸۶۸۰
بازیابی اطلاعات جعبه سیاه پرواز خطوط هوایی ایر آسیا

جعبه سیاه از دو بخش به نام های ثبت کننده اطلاعات پرواز (اف.دی.آر) و ثبت کننده مکالمات اتاق خلبان (وی.دی.آر) تشکیل شده است.

ثبت کننده مکالمات اتاق پرواز تاکنون پیدا نشده است و تلاش برای جستجوی این بخش از جعبه سیاه همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری آنتارا اندونزی گزارش داد مقامات تیم جستجو با بستن منطقه جستجو به منظور جلوگیری از عبور کشتی ها، با استفاده از امواج رادیویی در تلاش برای دستیابی به علائم الکترونیک از ثبت کننده مکالمات اتاق پرواز هستند.

تیم جستجوی پرواز 8501 روز گذشته و پس 15 روز موفق شد یک بخش از جعبه سیاه هواپیمای 'ایر آسیا' را که حدود 16 روز پیش در دریای جاوا سقوط کرد، پیدا کند.

تیم غواصان روز گذشته جعبه سیاه را در چهار کیلومتری محل پیدا شدن دم هواپیمای سقوط کرده در دریای جاوا شناسایی کردند.

پرواز 8501 ایرآسیا دو هفته پیش با 162 سرنشین در مسیر شهر 'سورابایا' دومین شهر بزرگ اندونزی به سنگاپور ناپدید شد.

تاکنون 48 جسد از 162 سرنشین این هواپیما پیدا شده است و تلاش برای یافتن سایر اجساد ادامه دارد. سرنشینان این پرواز 155 اندونزیایی، سه شهروند کره جنوبی، یک سنگاپوری، یک مالزیایی، یک فرانسوی و یک انگلیسی بودند.

پس از آشکار شدن نقض قانون پرواز توسط 'ایر آسیا' که بدون مجوز در این مسیر پرواز کرده بود، اندونزی ضمن تشدید مقررات هوایی خود 61 پرواز پنج خط هوایی را لغو کرد و 11 کارمند دیگر را نیز در ارتباط با پرواز 8501 از کار برکنار کرد.

ایر آسیا مدعی است قانون را نقض نکرده است و با مجوز این پرواز انجام شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها