به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، مهرداد لاهوتی افزود: باید با مردم صادق باشیم؛ اگر این تعداد خودرو با خرید طرح می توانند وارد منطقه طرح شوند، از ابتدا باید وارد شوند، نباید به این موضوع با دید درآمدزایی نگاه کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده ای را برای اجرای طرح ترافیک اعلام کرده ایم ولی شهرداری به وفور اقدام به فروش کارت طرح ترافیک می کند و این کلاهبرداری است!
لاهوتی افزود: اراده ای در کشور وجود ندارد تا این مشکل حل شود؛ متاسفانه سالانه هزاران نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و این شوخی نیست.
این نماینده مجلس با انتقاد از عدم اجرای کامل طرح تولید خودرو با استاندارد یورو4، یادآور شد: در موضوع سوخت نیز باید به استاندارد یورو 4 می رسیدیم؛ آنهایی که خود را متولیان سلامت جامعه می دانند، مانند محیط زیست، تنها به واردات بنزین، آن هم در شرایطی که مشکلات مالی بسیار داریم، بسنده کردند.
کدام خودروها حق تردد در مرکز شهر را دارند
در ادامه این بحث سخنگوی سازمان کنترل و کیفیت هوای تهران یکی از عوامل تعیین کننده آلودگی هوا را مربوط به نوع خودروها دانست و اظهار کرد: باید بر این اساس تصمیم گیری کنیم که چه نوع خودروهایی حق ورود به مراکز شهر را دارند.
بسطامی به تجربه موفق کشورهای دیگر در زمینه طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: در کشورهای دیگر هر خودرو بر اساس برچسبی که دریافت می کند، حق ورود به مناطق مشخص شده را ندارد.
وی انتظار مسئولین از مردم در شرایطی که زیرساخت ها هنوز فراهم نیست را نادرست دانست و افزود: اگر از مردم انتظار مشارکت نداشته باشیم، وضعیت به مراتب بدتر می شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد