خطوط قرمز برای مهار مصرف آب تعیین شد

جزییات 4 دستور کار جدید حفظ ذخایر آب

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر وجود تنش آبی در کشور و تعیین خطوط قرمز جدید در بخش آب گفت: جلوگیری از مصرف بی رویه و هدررفت آب در دستور کار جدی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۵۰۲۷
جزییات 4 دستور کار جدید حفظ ذخایر آب

حمیدرضا تشیعی گفت: در حال حاضر شرکت‌ های آب و فاضلاب با 3 تنش آبی، تنش مالی و تنش تحریم‌ های بین‌ المللی مواجه هستند و مقابله با این تنش‌ ها نیازمند هوشمندی و خلاقیت برای طراحی راه‌ حل‌ های کلیدی برای مقابله با آنها خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه حفظ کیفیت آب اصل اساسی فعالیت شرکت‌ های آب و فاضلاب است، افزود: در گام اول حفظ کیفیت آب اصل اساسی برای ما است و کوتاهی در این زمینه قابل تصور و قابل گذشت نیست.

تشیعی گفت: خط قرمز دیگر جلوگیری از هدررفت و مصرف بی‌رویه آب است که با توجه به شرایط کنونی کم آبی و خشکسالی در کشور این موضوع با جدیت در دست پیگیری و اقدام است.

وی جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی همسو با سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی و پایداری اقتصادی در شرکت‌ های آب و فاضلاب و همچنین حداکثر جدیت در نگهداری و تعمیر تاسیسات آب و فاضلاب را از خطوط قرمز دیگر شرکت‌ های آب و فاضلاب دانست.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: بر اساس خطوط قرمز تعیین شده در شرکت‌ های آب و فاضلاب، مبنای کار خود را بر عدد و رقم قرار داده‌ایم و با داشتن اطلاعات و داده‌ های کمی در این حوزه خواهیم توانست مدیریت را بر مبنای پیش‌ بینی و پیشگیری استقرار دهیم، چرا که ارزانترین شکل مدیریت بر مبنای پیش‌ بینی و پیشگیری است.

تشیعی در خصوص راهبرد شرکت‌ های آب و فاضلاب در زمینه بهره برداری گفت: بر اساس اصول گفته شده، راهبرد ما به کارگیری رویکرد مدیریت چرخه عمر در بهره‌ برداری، ارتقای سرمایه انسانی شرکت‌ ها، زندگی با صنایع پشتیبان و مشارکت گسترده با بخش خصوصی خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها