ناگفته های بعیدی نژاد از توافق ژنو

ناگهان برنز زنگ زد و گفت، کری پیشنهاد جدیدی دارد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با روح توافق ژنو منافات دارد.
کد خبر: ۷۵۴۹۳۷
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با توافق ژنو منافات دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، رضا میرطاهر امروز پنجشنبه 11 دی طی گفت و گوی تلفنی با برنامه «بدون خط خوردگی» گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با روح توافق ژنو منافات دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها مطرح کرده که تحریم ها با حسن نیت و روح توافق ژنو منافات دارد و در واقع این تحریم ها نشان دهنده سوءنیت آمریکایی ها و ادامه سیاست فشار علیه ایران است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اساسا در صحنه روابط بین الملل بحث در موارد اخلاقی جایگاهی ندارد علی رغم اینکه برخی نظریه پردازان تلاش کردند بحث اخلاق در صحنه بین الملل جایگاهی خاص پیدا کند.

وی افزود: واقعیت این است که در جهان سیاست نظام قدرت حکم فرمایی می کند لذا در صحنه بین المللی بحث از صداقت در برخورد با ایران اساسا بی معناست.

میرطاهر گفت: چیزی که در این اینجا معنا دارد این است که غرب چه منافعی از محدود کردن برنامه هسته ای ایران دنبال می کند و در مقابل ایران از چه ابزارهایی می تواند بهره گیری کند تا بتواند از حقوق هسته ای در کنار سایر حقوق ملی حفاظت کند تا دایره تهدیدات و تحریم های موجود علیه ایران را به حداقل ممکن برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها