رکودسازی بازی «سرنوشت»

پرهزینه ترین بازی رایانه ای جهان

سریال بازی تاج‌و‌تخت برای سومین سال متوالی رکورد بیشترین دانلود غیرقانونی را به خود اختصاص داد

تاج ‌و‌ تختی که کپی شد

با فرارسیدن پایان سال 2015 میلادی آمار بیشترین دانلود غیرقانونی سریال‌ها در جهان برای سومین سال متوالی متوجه سریال محبوب بازی تاج‌و‌تخت بود.
کد خبر: ۷۵۴۴۰۱
تاج ‌و‌ تختی که کپی شد

جام جم کلیک: حق مالکیت معنوی در دنیای دیجیتالی به‌راحتی قابل نادیده گرفتن است و در این میان بسیاری از مشتریان علاقه‌ای ندارند تا برای هر محصولی به پرداخت پول دست بزنند، برخی از افراد در کشورهایی هستند که نمی‌توان در آن‌ها سریال‌های تلویزیونی بین‌المللی را خریداری کرد ولی برخی از افراد علیرغم امکان دسترسی به این امکانات بازهم برای آن پول خرج نکرده وبه دانلود غیرقانونی آثار می‌پردازند.

در این میان در سال 2015 آمار بیشترین دانلود غیرقانونی در بخش سریال‌های تلویزیونی اعلام شد و سریال بازی تاج‌و‌تخت با بیش‌تر از 8 میلیون مرتبه دانلود غیرقانونی به‌ رتبه نخست در این بخش دست پیدا کرد. پس از این سریال نیز سریال the walking dead با نزدیک به 4 میلیون دانلود غیرقانونی قرار گرفته است. جالب اینجاست که این عنوان برای سومین سال متوالی به سریال بازی تاج‌و‌تخت می‌رسد و بدون شک سازندگان این سریال اصلا دوست ندارند تا در این زمینه اول شوند.

ما به‌عنوان بخشی از جامعه مصرف‌کنندگان محصولات دیجیتالی می‌توانیم با خرید محصولات اصلی، سهم کوچکی در بهبود کیفیت محصولات ایفا کنیم و عمل دانلود غیرقانونی را کنار بگذاریم. جالب است بدانید که در زبان انگلیسی به عملیات دانلود غیرقانونی، Piracy یا دزدی دریایی گفته می‌شود.

در کشور ما متاسفانه آمار دانلود غیرقانونی به‌شدت بالاتر از حد تصور است و در این میان حتی سازندگان نرم‌افزار در ایران امکان نفس کشیدن را نخواهند یافت زیرا جامعه ما به دانلود بدون هزینه عادت کرده است و حاضر نیست برای خرید محصولی که از آن استفاده می‌کند و لذت می‌برد از جیب خود خرج کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها