منابع رسمی انگلیس تایید کرده اند، یک پرستار که به تازگی از سیرالئون به این کشور بازگشته است، مبتلا به ابولا بوده و به این ترتیب ویروس ابولا وارد این کشور شده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۶۸
ابولا به انگلیس رسید

این پرستار یکشنبه شب از طریق فرودگاه «هیثرو» لندن به گلاسگو در اسکاتلند (شمال انگلیس ) برگشته و قرار است به زودی برای درمان به لندن اعزام شود.

او در حال حاضر در گلاسگو در قرنطیه است. بر اساس گزارش ها بیماری این فرد در مراحل اولیه است. وزیر اول اسکاتلند گفته است که خطر شیوع ابولا بسیار پایین است.

مقام های رسمی می گویند در تلاشند تا افرادی که با این بیمار در تماس بوده اند را شناسایی کنند.

اگر یک قطره آلوده روی پوست شما بنشیند، می توانید بلافاصله آن را با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده الکلی بشویید.

چشم ها اما فرق می کنند. به عنوان مثال تنها یک قطره کوچک عطسه که مستقیماً داخل چشم بشود می تواند ویروس را وارد بدن کند.

به همین ترتیب، غشاء مخاطی دهان و داخل بینی و همچنین زخم های سطحی پوست از مناطق آسیب پذیر بدن هستند.

یکی از تکان دهنده ترین علایم ابولا خونریزی است. بیماران ممکن است از چشم، گوش، بینی، دهان و یا مقعد خونریزی کنند. اسهال و یا استفراغ نیز می تواند همراه با خونریزی باشد.

در سال جاری میلادی بر اثر ابتلا به این بیماری 6800 نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدنی آلوده منتقل می شود. خون، استفراغ و بزاق همگی می توانند این ویروس کشنده را منتقل کنند.

خانواده بیماران و پزشکانی که از آنان مراقبت می کنند در معرض بیشترین خطر ابتلا قرار دارند، ولی هرکس که از حدی به بیماران نزدیک تر شود نیز در معرض خطر قرار دارد.

به همین دلیل، تماس با بیماران فقط باید محدود به کمک های لازم پزشکی بوده و همیشه با محافظت کامل بدن و پوشش صحیح انجام شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها