بیانیه واحد رسانه ای باشگاه پمینا پیش از بازی با مهرام:

از داوری نگرانیم

جام جم ورزشی: هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر بسکتبال در حالی با دیدار تیم های مهرام و پمینای اصفهان در تهران آغاز خواهد شد که موضوع داوری یکی از دغدغه های مهم هر دو تیم در دیدارهای گذشته بوده است.
کد خبر: ۷۵۳۳۳۷
از داوری نگرانیم

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از واحد رسانه ای پمینا، تیم مهرام که از نحوه قضات در دیدار با شهرداری گرگان متضرر شده بود بلافاصله واکنش تند و بی سابقه سرمربی با تجربه تیمش را برانگیخت؛ دیداری که نوع قضاوت در آن باعث شد طلسم شکست ناپذیری 9 ساله مهرام برابر تیم گرگان شکسته شود. صحبت های صریح سرمربی تیم بسکتبال مهرام در خصوص داوری به قدری قابل تامل بود که حتی اندکی بعد از سوی خود مصطفی هاشمی تکذیب شد؛حال آنکه آن صحبت ها صحت داشته یا خیر موضوع این نوشتار نیست اما علی ایحال این تیم از گزند اشتباهات سهوی داوری در امان نماند.

همین اشتباهات محرز داوری گریبان تیم پمینا را نیز گرفت؛ شاگردان صادق زاده در حالی بازی برده را با شکست برابر تیم نفت در هفته یازدهم عوض کردند که بنا به گفته کارشناسان مستحق برد در این دیدار بودند اما مدیریت بازی از سوی داوران و همچنین گذشت آسان از خطاهای داوری از سوی ناظر و از همه مهم تر خویشتن داری مسئولان تیم اصفهانی باعث شد در اوج قدرت بازی را واگذار کرده و در کسب چهارمین برد ناکام بماند.

این اتفاق دقیقا در بازی با هفت الماس قزوین در هفته دهم مقابل پمینا و در اصفهان تکرار شد تا باز نماینده بی ادعای اصفهانی متضرر شود؛ البته قصد تخطئه کردن پیروزی تیم هفت الماس را نداریم چرا که بازیکنان تیم پمینا بنا به مشکلاتی که از ابتدای فصل تاکنون با آن دست به گریبان بوده و هست هنوز نتوانسته اند در طول 40دقیقه زمان بازی روند متعادلی داشته باشند اما اشتباهات محرز داوری مزید بر علت شد و دراین میان مجموعه پمینا برابر همه این ناملایمتی ها تنها سکوت اختیار کرد.

هرچندکمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال بعد از هر بازی با اعلام اشرافیت بر اتفاقات این دوبازی و اقرار به تضییع حقوق حقه تیم پمینا ، قول مساعد برای بهبود روند قضاوت داوران فدراسیون را داد اما بیم آن می رود که دوباره در دیدار حساس دو تیم مهرام و پمینا با آزمایش و خطای داوران مواجه باشیم چرا که هر دو تیم از شرایط موجود ناراضی هستند. مجموعه پمینا مایل است نتیجه دیدار فوق طی انجام روند عادی بازی و با اشتباه و خطای بازیکنان دو تیم مشخص گردد و دلجویی از یک تیم ، منجر به رقم خوردن نتیجه ناعادلانه تری برای تیم دیگر نشود! بی گمان این موضوع خواسته قلبی مسئولان مهرام نیز هست و همه خواهان بهبود و ارتقا سطح قضاوت داوران فدراسیون بسکتبال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها