مسعود بارزانی:

ارتش عراق را در آزاد سازی موصل یاری می‌کنیم

رئیس منطقه کردستان عراق، بازپس‌گیری «سنجار» از داعش طی 24 ساعت نبرد را حماسه نیروهای پیشمرگه توصیف کرد و گفت که این نیروها برای آزادی موصل به ارتش عراق کمک خواهند کرد.
کد خبر: ۷۵۱۳۳۸
ارتش عراق را در آزاد سازی موصل یاری می‌کنیم

در پی موفقیت نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق در آزادسازی کوه‌های سنجار از دست تکفیری‌های داعش، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه طی تنها 24 ساعت یک حماسه تاریخی ساختند و سنجار را از دست داعش بازپس گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری «دجله» بارزانی در بازدید از مناطق آزاد شده سنجار گفت: 3 هزار کیلومتر مربع از اراضی ما طی تنها 48 ساعت آزاد شد و اکنون بخش کمی از اراضی کردستان عراق در دست داعش است.

از سوی دیگر «ماجد شنگالی» نماینده ائتلاف کردستان در پارلمان عراق در گفت‌وگو با «کل العراق» گفت: بارزانی در بازدید از کوه‌های سنجار از نیروهای پیشمرگه و تلاششان در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و گفت: ما بر آزادی وجب به وجب خاکی که تحت سیطره داعش است، تاکید داریم. به نیروهای عراقی برای عملیات آزادی موصل نیز کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه از «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر و نیروهای ارتش که مناطق مختلف تحت سیطره داعش را آزاد کردند، تشکر کرد و گفت آزادی «بعشیقه» و سایر مناطق استان نینوا نزدیک است.

نیروهای پیشمرگه که صبح روز شنبه(دیروز) عملیاتی را تحت نظارت مستقیم شخص بارزانی در «سنجار» واقع در استان «نینوا» آغاز کردند، موفق شدند، وارد این منطقه که تحت سیطره تکفیری‌های داعش بود، شوند.

یک مقام بلندپایه نیروهای پیشمرگه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «وردنا» گفت که عملیات گسترده تحت نظارت مستقیم شخص بارزانی صورت گرفت. این در حالی بود که طی چند روز گذشته، نیروهای پیشمرگه مجموعه حملاتی را علیه مواضع داعش در محورهای «زمار» و «سنجار» انجام داده و موجب عقب‌نشینی شماری از تروریست‌های تکفیری شده بودند.

در ماه های گذشته حمله داعش باعث آوارگی هزاران ایزدی در کوهستان های سنجار شد و بسیاری از کودکان به دلیل نبود آب و غذا جان دادند.

در مرداد ماه امسال نیز پس از عقب نشینی بدون درگیری نیروهای پیشمرگه کُرد از بخش سنجار و ربیعه در غرب استان نینوا، داعش بر این مناطق سیطره یافت.

داعشی ها پس از ورود به سنجار شمار زیادی از ساکنان این مناطق را که به بیشتر «ایزدی» هستند، آواره و بی خانمان و تمامی زیارتگاه های این شهر را ویران کردند. از جمله این اماکن، زیارتگاه حضرت زینب (س) بود.

اما نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق سرانجام با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش این کشور، در صدد بازگشت به سنجار برآمده و نبرد با داعش را در این منطقه از سر گرفتند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
مرگ بر داعش بن شیطان
حافظ میرمرسلی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
غیور مردان كرد پیروزیتان را از صمیم قلب تبریك میگویم

نیازمندی ها