وزیر دفاع:

نباید بگذاریم دفاع مقدس به مناقشه سیاسی تبدیل شود

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تلویزیونی شناسنامه، دفاع هشت ساله جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی را یکی از برگ‌های زرین تاریخ حیات سیاسی ملت ایران خواند و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این افتخار و نقطه اوج تبدیل به یک مناقشه‌ سیاسی شود. کسانی که این جفا را در حق این ملت، شهدا و جانبازان می‌کنند، به اعتقاد من کارشان با کرام الکاتبین است.
کد خبر: ۷۵۰۹۶۰

به گزارش فارس، دهقان در این برنامه که، همچون جمعه‌های گذشته، دیروز از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار کرد: در دفاع مقدس، برای اولین‌بار در طول تاریخ این ملت بود که جنگی واقع شد، هشت سال طول کشید و یک وجب از خاک این ملت جدا نشد و به استقلال این کشور آسیب نرسید. نظام توانست خودش را پایدار نگه دارد و مردم هم هیچ نقطه انفکاکی یا فاصله‌ای با نظام سیاسی‌شان پیدا نکردند و این خیلی برکت و افتخار است. وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اختلاف‌نظر سیاسیون و فرماندهان جنگ برای پایان جنگ گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه ما در حال افزایش است، طرح این سوالات است. باور من این است که در هر مقطعی از زمان، کسانی که مسئول هستند هر تصمیمی می‌گیرند تصمیمی است که با آن شرایط وفق دارد. دهقان تاکید کرد: یک چیزی باید یادمان باشد که هیچ نظامی‌ای در هیچ شرایطی پرچم سفید بالا نمی‌برد، دلیلش هم این است که آمده سربازی کند و وجودش برای همین است که از امنیت مردم دفاع کند و جانش را در این راه بدهد، والا چه دلیلی دارد که یک عمری مردم به او نان و آب بدهند که یک روز بجنگد و آن روز هم نجنگد. بنابراین هیچ نظامی در هیچ شرایطی، تن به تسلیم در برابر دشمن نباید بدهد چون شرف سربازی یعنی همین.

وی گفت: من به عنوان یک فرد نظامی هیچ‌وقت نمی‌گویم نمی‌جنگم، اما تصمیم در رابطه با جنگ و ادامه آن، یک تصمیم سیاسی است نه نظامی؛ یعنی سیاستمداران و مسئولان کشور باید تصمیم بگیرند که ادامه بدهیم یا ندهیم، ولی من باید با همان یک فشنگی هم که دارم، بجنگم یا اگر فشنگ نداشتم با قنداق تفنگ و سرنیزه و اگر نشد با سنگ. من به عنوان یک عنصر نظامی باید بجنگم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها