فشار اسرائیل بر آمریکا برای وتوی حق فلسطینی‌ها

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مدت سه ساعت با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در رم گفت‌وگو کرد تا آمریکا را وادار به استفاده ازحق وتو برای جلوگیری از طرح فلسطینی‌ها در شورای امنیت کند.
کد خبر: ۷۵۰۰۵۲

به گزارش ایسنا و به نقل از منابع مصری، درباره مذاکرات سه ساعته جان کری، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رم بیانیه‌ای رسمی صادر نشد، اما تلویزیون رسمی ایتالیا اعلام کرد در این مذاکرات درباره رفتن فلسطینی‌ها به شورای امنیت جهت تعیین جدول زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین بحث و گفت‌وگو شد.شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد این نشست با هدف تلاش برای ترغیب واشنگتن به استفاده از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی‌ها صورت گرفته است. نتانیاهو در این دیدار از جان کری خواست تا آمریکا همچنان سیاست خود را حفظ کند. وی گفت: از آمریکا می‌خواهیم به ما کمک کند و دوستان ما باید بدانند که هدف فلسطینی‌ها از اقدامات یکجانبه، از بین بردن مشروعیت اسرائیل است و تنها نتیجه‌ای که می‌تواند داشته باشد، ایجاد فضای نامناسب برای تجاوز و دشمنی علیه اسرائیل است. وی پیش از دیدار با کری گفته بود اسرائیل مخالف هرگونه اقدامی از سوی سازمان ملل برای دیکته کردن جدول زمانی عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی فلسطینی‌هاست.

فلسطینی‌ها با حمایت کشورهای عرب قصد دارند امروز پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در اختیار شورای امنیت قرار دهند که به موجب آن اسرائیل باید تا پایان سال 2016 از مرزهای سال 1967 عقـب‌نشینی کند. فلسطینی‌ها می‌گویند قصد دارند در کرانه باختری و غزه یک دولت مستقل فلسطینی تشکیل دهند که پایتخت آن بیت‌المقدس‌شرقی باشد.

در همین رابطه بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با ابراز امیدواری نسبت به این که شورای امنیت قطعنامه‌ای را جهت تعیین زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین تصویب کند، عنوان داشت تصویب چنین قطعنامه‌ای به ازسرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها