مواد لازم: تره‌فرنگی: 450 گرم، ‌ خمیر نان باگت: به اندازه یک نان ، پنیر گودا: 120 گرم ، قارچ: 100 گرم، شیر: 2 لیوان ، تخم‌مرغ: 5 تا 6 عدد، خامه: 150 گرم ، جوز هندی: رنده شده نصف قاشق چایخوری ، نمک و فلفل: به میزان لازم.
کد خبر: ۷۴۹۶۰۰
آموزش آشپزی: طرز تهیه تارت پنیر و تره‌فرنگی

جام جم سرا:

طرز تهیه:

ابتدا ظرف مناسبی را ‌ در نظر بگیرید و کف آن را چرب کنید. روی سطحی صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن باز کنید و آن را درون ظرف بیندازید. طوری که تمام کف و دیواره‌های ظرف را پوشش دهد سپس اضافه‌های آن را جدا و با چنگال چند سوراخ در خمیر ایجاد کنید. تره‌فرنگی‌ها را هم بشویید و برش‌های حلقه‌ای بزنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با جوز هندی، شیر، خامه، نمک و فلفل خوب هم بزنید.

تره‌فرنگی‌های برش خورده را روی خمیر‌ بچینید. قارچ را هم ورقه‌ای برش بزنید و روی تره‌فرنگی بریزید. در این مرحله مخلوط تخم‌مرغ را روی تره و قارچ ریخته و در انتها پنیر را رنده کنید و روی مواد بریزید.

فر را از قبل گرم کنید و ظرف پای را درون فر به مدت یک ساعت با دمای 180 درجه سانتی‌گراد و در طبقه بالای فر بگذارید. بعد از پخت کامل، اجازه دهید تارت سرد شود وآن را از ظرف جدا کنید و در دیس مناسبی گذاشته و از مهمانانتان پذیرایی کنید.

(ضمیمه چاردیواری دوشنبه 24 آذر 93)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها