تعداد مظنونان اسیدپاشی اصفهان به حدود 100 نفر رسید

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تشریح آخرین وضع پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: با آنالیز چهره فرد اسیدپاش، تعداد مظنونان نزدیک به صد نفر رسیده است.
کد خبر: ۷۴۸۹۲۵

حسین ذوالفقاری اظهار کرد: تیم کشف جرمی که این موضوع را دنبال می‌کند جدی است و هیچ‌گونه مماشات و ملاحظه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همه دستگاه‌ها هماهنگ هستند. وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و بسیج، همه اخبار و اطلاعات را در اختیار آگاهی قرار می‌دهند و کارآگاهان اطلاعاتی از همه اطلاعات استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: جزئیات تمام افرادی که سابقه قبلی دارند، از جمله افرادی که پرونده طلاق یا بیماری روانی در اصفهان داشتند و صاحبان موتورسیکلت‌های مشکی رنگ بررسی شد. همچنین کار آنالیز چهره انجام شده و افرادی که با آن چهره‌ها تطبیق داده می‌شوند، نزدیک به صد نفر رسیده و روی این قسمت، کار ادامه دارد.

ذوالفقاری اظهار کرد: کاری که روی پرونده اسیدپاشی صورت گرفته به اندازه صدها پرونده بوده و این که به نتیجه قطعی برسیم و بگویم فلان فرد متهم اصلی بوده، در حال حاضر ممکن نیست. قربانیان نیز با مشاهده تصاویر در مرحله اول می‌گفتند این فرد متهم است، اما در ادامه اعلام می‌کردند فکر نمی‌کنیم او عامل اسیدپاشی باشد.

وی ادامه داد: در مورد پرونده اسیدپاشی دست‌کم هفته‌ای یک بار جلسه‌ای تشکیل شده و اقدامات انجام گرفته را گزارش می‌کنیم. پرونده اسیدپاشی اصفهان در زمینه کشف جرم یکی از نادرترین پرونده‌هایی است که تا این میزان کار روی آن صورت گرفته است. برای نمونه 191 هزار نفر در یک قشر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مورد انگیزه‌های احتمالی مظنون پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: تمام فرضیه‌ها بررسی شده است. فرضیه‌هایی از قبیل روانی بودن، مشکل داشتن و حتی انگیزه مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با تمام توان و تعهدی که داریم کار دنبال می‌شود و مساله پیگیری این پرونده اسیدپاشی مورد اتفاق همه بوده و سران قوا نیز آن را پیگیری می‌کنند. این یک امر طبیعی است که شخص مذهبی سراغ این کارها نمی‌رود. البته همه اتفاق نظر دارند، هر کسی با هر انگیزه‌ای در این پرونده نقش داشته مورد ملاحظه قرار نگیرد و باید تحت تعقیب باشد.‌/ ‌باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها