معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در آینده نزدیک تعداد مراکز اورژانس اجتماعی برای ارائه خدماتی کاملا تخصصی توسط مددکاران آموزش دیده افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۸۳۷۴
مراکز اورژانس اجتماعی کشور افزایش می‌یابد

جام جم سرا: حبیب الله مسعودی فرید با بیان اینکه باید به تمام ابعاد توسعه توجه شود، گفت: در بسیاری از کشور‌ها به فوریت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده و اکنون فعالیت ۲۵ کشور را در این زمینه مطالعه و رصد کرده‌ایم و از تجربیات آن‌ها بهره برده‌ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، افزود: در فوریت‌های اجتماعی هدف سازمان در دسترس بودن است که به همین منظور در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر فعالیت خود را آغاز کرد، ضمن آنکه در آینده نزدیک نیز تعداد مراکز اورژانس اجتماعی افزایش خواهد یافت و خدماتی کاملا تخصصی توسط مددکاران آموزش دیده ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از بچه‌هایی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، از گروه بدسرپرستان هستند، گفت: از سال ۸۱ کودک آزاری طبق قانون جرم عمومی محسوب شد و نیازمند شاکی خصوصی نیست، ضمن اینکه با پیگیری‌های سازمان بهزیستی کشور لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

مسعودی فرید با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور، افزود: در برنامه ششم توسعه به کودکان، گروه‌های خاص، گروه‌های آزار دیده، زنان خیابانی و کودکان خیابانی و مناطق حاشیه‌ای توجه می‌شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها