به لطف ابداعاتی که در دنیای فناوری های پوشیدنی صورت می گیرد از این پس تنها تلفن همراه، تبلت و رایانه همراه نیستند که در همه جا افراد را همراهی می کنند.
کد خبر: ۷۴۸۰۳۵
تبدیل بازو به موبایل + عکس

به تازگی محققان شرکتی دانش بنیان به نام «Cicret» گامی بلند در جهت عمومی سازی استفاده از فناوری نمایشگرهای قابل انعطاف پوشیدنی برداشته است.

آنها با ابداع دستبندی ویژه که به راحتی به دور مچ دست بسته می شود، امکان تبدیل کردن بازوی فرد به تلفن همراه یا تبلت را فراهم کرده اند.

به بیان دیگر می توان گفت این شرکت قصد دارد بازوی افراد را به تلفن همراه هوشمند تبدیل کند.

این دستبند فناورانه مجهز به WiFi، بلوتوث و میکرو USB است و از این حیث می توان آن را سیستم هوشمند همراهی کامل به شمار می آورد.

نخستین بار ایده ساخت چنین دستبندهایی یک سال پیش مطرح شد و از حدود 6 ماه پیش هم پروژه ساخت اولیه آن آغاز شد و اکنون این فناوری آماده ورود به بازارهای جهانی است.

اوج هنرنمایی به کار رفته در این دستبند مربوط به ریزپروژکتوری می شود که با کارکرد آن بازوی فرد تبدیل به نمایشگری با قابلیتهای متنوع می شود.

در کنار این پروژکتور 8 حسگر مجاورتی تعبیه شده است. کاربر با کمی چرخاندن دست سیستم را برای آغاز کار آماده می کند.

در این وضعیت حسگرها حرکت انگشتان کاربر را تشخیص داده و در حالی که آنها را در حین حرکت بر روی صفحه نوری نقش بسته بر روی بازو دنبال می کنند، کاربر می تواند همچون زمانی که از تلفن همراه یا تبلت استفاده می کند، کار با این سیستم را آغاز کند.

این دستبند که در 10 رنگ متنوع ساخته شده در دو نسخه 16 و 32 گیگابایت حافظه راهی بازار می شود. شرکت سازنده قیمتی درحدود 400 دلار برای آن در نظر گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها