نبض سیاست

دروغ بزرگ غرب

سیمور هرش، روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی با تاکید بر این‌که سلاح هسته‌ای ایران دروغ است، اظهار کرد: نگرانی‌های بین‌المللی درباره ایران پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی در این کشور از بین رفت.
کد خبر: ۷۴۷۵۰۳
دروغ بزرگ غرب

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری اردنی معا، هرش در سخنرانی خود در جمع حدود 300 خبرنگار در همایشی در امان افزود: ایران درپی قدرت بازدارندگی از طریق سلاح هسته‌ای نیست، پس ایران دنبال ساخت این سلاح‌ها نخواهد بود.

هرش همچنین درباره اوضاع سوریه گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جایگاه خود باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی که از آنها علیه غیرنظامیان در سوریه استفاده شد، دروغ گفت زیرا مخالفان و ترکیه عامل این حمله شیمیایی بودند. مواد شیمیایی استفاده شده در این حملات با انواع موجود در انبارهای ارتش سوریه متفاوت بود. سلاح‌های شیمیایی در خیابان‌های بغداد فروخته می‌شود.

هرش گفت: سوریه یک سال پیش از ماجرای حمله شیمیایی، از سوی روس‌ها معامله‌ای را برای تحویل سلاح‌های شیمیایی خود مطرح کرد، اما آمریکایی‌ها آن را رد کردند، ولی بعدا آن را پذیرفتند.

آبزرور: فقط سردار سلیمانی می‌تواند داعش را شکست دهد

روزنامه انگلیسی آبزرور نوشت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس احتمالا تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد. وی تاکید کرد که سلیمانی به خاطر عملیاتش در عراق در اقصی نقاط این کشور مورد ستایش و قدردانی قرار گرفته است.به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه در گزارشی نوشت که گروه تروریستی داعش اکنون بزرگ‌ترین چالش در برابر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ایرانی است.

آبزرور خاطرنشان کرد: هنگامی که در جولای گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگ و نیروها را بسیج می‌کند. آبزرور تاکید کرد: وی وقتی داعش اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت.

اتهام جدید آمریکایی‌ها به ایران

واشنگتن در گزارشی به پنل نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در شورای امنیت، ایران را به تلاش برای خرید تجهیزات رآکتور اراک متهم کرده است.به گزارش فارس و به نوشته فارین پالیسی، آمریکایی‌ها در شرایطی این گزارش را مطرح کرده‌اند که ایران بر اساس توافق ژنو، پیشبرد رآکتور آب سنگین اراک را متوقف کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در گزارش‌های خود پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است. به نوشته فارین پالیسی، انتشار این اتهام به تنش جاری بین دستگاه اجرایی آمریکا و کنگره این کشور بر سر ادامه گفت‌وگوها با ایران دامن خواهد زد. برخی نمایندگان کنگره آمریکا از تحریم‌های بیشتر بر ضدایران سخن می‌گویند و کنگره جدید کار خود را از اواسط دی‌ماه آغاز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها