فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بتازگی جایگزین کاترین اشتون شده، از اشتون خواسته است که همچنان به عنوان نماینده اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۶۵۴۴

در حالی که پیش از این گفته می‌شد، احتمالا در جریان مذاکرات هسته‌ای، اشتون جای خود را به موگرینی خواهد داد، فارس خبر داده است که اتحادیه اروپا اعلام کرده «در پی تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در تاریخ بیست و چهارم نوامبر، فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و خط‌مشی امنیتی و معاون رئیس کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است که کاترین اشتون را به عنوان مشاور ویژه خود در امر تسهیل این مذاکرات، منصوب کند.» این بیانیه می‌افزاید: «از آنجا که ادامه مذاکرات نیازمند تلاش فعالیت تمام‌وقت است، کاترین اشتون گفت‌وگوها را تسهیل کرده و مرتبا به نماینده عالی گزارش می‌دهد.»در بیانیه اتحادیه اروپا عنوان شده است که موگرینی در نشست‌هایی که با حضور وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 برگزار می‌شود، شخصا حضور می‌یابد.

یادآور می‌شود، گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 قرار بود تا سوم آذر به توافق نهایی ختم شود، اما وجود اختلافات موجب شد تا مذاکرات تا نهم تیر سال آینده تمدید شود. نماینده اروپا در مذاکرات مسئولیت هماهنگی مواضع شش کشور را به‌عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها