رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: در پی توافقات صورت‌ گرفته بین دو کشور مبنی بر پلمب کامیون‌های ترک در مرز ایران از روز گذشته، ترکیه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرده که کامیون‌های ایرانی فقط می‌توانند 50 لیتر گازوئیل در باک‌های خود داشته باشند و نباید با بیشتر از این میزان سوخت وارد خاک ترکیه شوند.
کد خبر: ۷۴۵۲۵۷

تردد کامیون‌های ترانزیتی ایران و ترکیه‌ بین دو کشور طی دو ماه گذشته به دلیل اختلافات دو طرف بر سر دریافت مابه‌التفاوت قیمت سوخت با مشکلاتی همراه بوده است.

مسعود دانشمند در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که کامیون‌های ایرانی چگونه می‌توانند با 50 لیتر گازوئیل در خاک ترکیه تردد کنند، افزود: طبیعی است که کامیون‌ها مجبورند از گازوئیل آزاد به نرخ 7000 تومان در ترکیه خرید کنند و این موضوع در تقابل با پیشنهاد ایران مبنی بر پلمب کامیون‌ها در مرز ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف کامیون‌های ترک که نخواهند باک‌های خود را در مرز ایران پلمب کنند و از طرفی محموله‌ای نیز برای تهران داشته باشند، گفت: این کامیون‌ها باید به اجبار بار خود را در مرز ایران تخلیه کرده و محموله را با استفاده از کامیون‌های ایرانی به شهرهای دیگر برسانند که البته این کار باید با هزینه خودشان صورت ‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها