عزم فرانسوی‌ها برای حضور پررنگ‌تر در بازار خودروی ایران

دو غول خودروسازی فرانسوی ـ رنو و پژو ـ دیروز در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، عزم خود برای حضور پررنگ‌تر و بهینه‌تر در بازار و صنعت خودروی ایران را اعلام کردند.
کد خبر: ۷۴۴۸۳۵

به گزارش ایسنا، قائم‌مقام پژو ـ سیتروئن نیز در این‌باره گفت: ارتباط ما با صنعت خودروی ایران، تاریخی و طولانی است و تمایل داریم که این ارتباط را ادامه دهیم.

جان کریستف کمار اظهار کرد: ما با استفاده از فناوری‌های روز، حضور خود در ایران را مستحکم‌تر خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که مذاکرات زیادی با شریک ایرانی خود در زمینه نحوه ادامه همکاری‌ها داریم، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندیم محصولات جدید خود را در ایران معرفی و تولید کنیم.

قائم‌مقام پژو ـ سیتروئن ادامه داد: بنابراین در آینده و در اسرع وقـت، محصولات جدیدی در ایران تولید خواهیم کرد.

کمار افزود: پژو ـ سیتروئن جایگاه مناسبی در صنعت خــودروی جهان دارد و موتور خودروهای تولیدی این شرکت دو بار به عنوان موتور برتر انتخاب شده است.وی تصریح کرد: استفاده از خودروهای جدید دیزلی و هیبریدی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان از مهم‌ترین برنامه‌های آینده پژو ـ سیتروئن است.

رنو به سرمایه‌گذاری در ایران ادامه می‌دهد

معاون رئیس رنو در منطقه خاورمیانه نیز در این همایش گفت: رنو در ایران سرمایه‌گذاری کرده و در آینده نیز به سرمایه‌گذاری خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، پیـــمان کارگر اظهار کرد: ایران یک کشور بسیار استراتژیک برای رنو محسوب می‌شود و به همین دلیل در آینده به سرمایه‌گذاری خود در ایران ادامه خواهیم داد.

وی محلی‌سازی را یکی از سیاست‌های شرکت رنو عنوان کرد و گفت: در حال همکاری با تامین‌کنندگان هستیم و اگر محلی‌سازی انجام ندهیم در زمان مناسب نمی‌توانیم قطعات لازم را برای تولید مهیا کنیم.وی با بیان این‌که دستیابی به محلی‌سازی تا 80 درصد از جمله اهداف شرکت رنو است، اظهار کرد: طی چند سال آینده، باید به این هدف دست یابیم.کارگر با بیان این‌که قصد داریم در ایران محصولات باکیفیت و مقرون به‌صرفه تامین کنیم، افزود: انتقال دانش فنی به ایران از جمله اهداف شرکت رنو است.وی با بیان این‌که ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌های ایران توسط شرکت رنو وجود دارد، گفت: متاسفانه آن طور که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، ولی به دنبال فعال کردن این ظرفیت هستیم.

در ادامه این همایش، برونه فوشه، سفیر فرانسه در ایران نیز اظهار کرد: فرانسه مایل به ادامه حضور در اقتصاد ایران است و در این مورد منتظر نتایج مذاکرات ایران و گروه 1+5 هستیم.وی ادامه داد: منتظر لحظه تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری در موضوع هسته‌ای ایران هستیم تا فرانسوی‌ها بتوانند در ایران مشارکت جدی‌تری داشته باشند.وی تصریح کرد: نشانه‌هایی از اراده صنعتگران فرانسوی به ادامه سرمایه‌گذاری در ایران می‌بینیم.

ایران نوزدهمین تولیدکننده خودروی جهان شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروگفت: امیدواریم بالاترین رشد تولید خودرو در جهان طی سال 2014 مربوط به ایران باشد؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون در زمینه تولید خودروهای سواری رتبه هفدهم و در کل صنعت خودرو رتبه نوزدهم جهان را کسب کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته دو رتبه رشد داشته است.

محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون گردش مالی صنعت خودروی ایران 12 میلیارد دلار است که امیدواریم سال آینده 30 درصد افزایش یابد.وی با بیان این‌که سهم ارزش افزوده صنعت خودرو در بخش صنعت کشور حدود 18.8 درصد است، اظهار کرد: سهم اشتغال صنعت خودرو و قطعه نیز حدود 10 تا 12 درصد اشتغال صنعتی کشور است.

نعمت‌زاده ادامه داد: برنامه تولید خودرو در سال جاری یک میلیون و 200 هزار دستگاه است که در هشت ماهه امسال 724 هزار دستگاه خودرو تولید شده و 95 درصد برنامه محقق شده است.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تسهیل جذب سرمایه‌گذاران خارجی، مشوق‌هایی چون 50 درصد بخشودگی مالیاتی به شرط این‌که دست‌کم 30 درصد محصول تولیدی را به بازارهای خارجی صادر کنند، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که واگذاری سهام شرکت‌های خودروساز مطرح داخلی به شرکت‌های خارجی به شرط 30 درصد صادرات محصولات از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حضور شرکت‌های خودروساز خارجی چه از طریق همکاری با شرکای داخلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم باید با لحاظ کردن توان طراحی و بهره‌گیری از قطعه‌سازان داخلی باشد.وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سیاست‌های تدوین شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت آن دسته از بنگاه‌ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت که دست‌کم عمق ساخت داخلی قطعات را رعایت کنند.

نعمت‌زاده افزود: متوسط میزان دی‌اکسیدکربن تولیدی ناوگان خودرویی ایران باید از 190 گرم در کیلومتر به صد گرم در کیلومتر تا سال 2025 کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها