30 هزار میلیارد تومان هزینه سالانه حوادث ناشی از کار

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 4درصد از تولید ناخالص داخلی در جهان صرف هزینه‌های ناشی از حوادث کار می‌شود که این میزان در اقتصاد ایران رقمی حدود 30 هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۴۳۹۵۵

به گزارش ایرنا، حسن هفده‌تن در نشست بررسی و تبادل نظر درباره تشکیل سازمان نظام مهندسی ایمنی کشور، افزود: نظام مهندسی ایمنی کشور فصل مشترک تمام نظام‌های مهندسی است، زیرا همه آنها به شکلی به‌موضوع ایمنی ارتباط دارند.

به گفته وی، ایمنی مهم‌ترین زیرساخت توسعه کشور است و اگر این گونه نباشد توسعه متوازن و پایدار رخ نخواهد داد.

هفده‌تن هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی ایمنی را، ایمن سازی محیط کار و رفتار نیروی کار دانست و گفت: ایجاد حساسیت نسبت به موضوع ایمنی، مشارکت پذیری حداکثری کارفرمایان و از میان بردن زیان‌هایی است که از این طریق متوجه اقتصاد می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که وقتی ایمنی در کشور ضعیف است، ضریب رشد اقتصادی تا حدود زیادی کاهش می‌یابد، تاکید کرد: براساس آمار سازمان بین‌المللی کار از بین رفتن یک نفر در محیط کاری، اقتصاد کشور را حدود 7000 روز کاری از بین می‌برد. هفده‌تن یادآور شد: رتبه ایران در فضای کسب و کار 130 میان 189 کشور است و از لحاظ ایمنی رتبه 107 را دارد که امیدواریم سازمان نظام مهندسی ایمنی کشور، ما را از این شرایط خارج کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها