نبض سیاست

تشییع پیکر مادر شهید بابایی؛ سه‌شنبه

مادر سرلشکر خلبان، شهید بسیجی عباس بابایی که به علت عارضه قلبی در بخش قلب بیمارستان ولایت قزوین بستری بود، شنبه‌شب در هشتاد و هشت سالگی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۷۳۹۲۵۱
تشییع پیکر مادر شهید بابایی؛ سه‌شنبه

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ پیکر حاجیه خانم فاطمه خوئینی، ساعت 10 صبح فردا از امامزاده اسماعیل (ع) قزوین تشییع می‌شود و در جوار شهدای این شهر آرام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت مادر خلبان شهید عباس بابایی را تسلیت گفتند.

وزیر دادگستری در برابر مجلس پاسخگو شد

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی که مرتبط با وظایف وزیر دادگستری است، ماده‌ای را تصویب کردند که براساس آن، وزیر دادگستری موظف شد در قبال تمام مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه با دیگر قوا در برابر مجلس پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، براساس ماده مذکور، وزیر دادگستری موظف است به سوالات نمایندگان مجلس در مورد مسائل مختلف مربوط به قوه قضاییه پس از کسب اطلاع و با رعایت استقلال قضات پاسخ دهد.

قدردانی نمایندگان ‌از رئیس دانشگاه آزاد

190 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از خدمات حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کردند.خبر دیگر مرتبط با دانشگاه آزاد این‌که محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس دیروز در صحن علنی اعلام کرد گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به دلیل درخواست کمیسیون آموزش و تحقیقات برای تکمیل متن گزارش، دوباره به این کمیسیون ارجاع شده است.

روزنامه «آسمان» رفع توقیف شد

وکیل‌مدافع روزنامه توقیف شده آسمان از صدور دستور رفع توقیف این روزنامه از سوی شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران خبر داد. جمال خندان‌کوچکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزنامه بزودی منتشر خواهد شد.

اعتراض مرتضوی به حکم انفصال

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که با حکم دیوان عالی کشور به طور دائم از قضاوت منفصل شد، به مهر گفت: قانون این اجازه را داده که اعمال ماده 18 کنم. او درباره دلایل اعتراض خود به این حکم گفته که در ماده 261 و 262 آیین دادرسی کیفری و همچنین ماده 390 و 391 قانون آیین دادرسی مدنی گفته شده که وقتی پرونده به دیوان عالی ارجاع شد نمی‌توان تغییر شعبه داد. این پرونده دو سال در یک شعبه مورد رسیدگی قرار گرفته بود و حالا این پرونده را از شعبه 9 به شعبه 38 دیوان عالی ارجاع داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها