گزارش جام جم آنلاین

آیا این عکس ماندگار می‌شود؟

از این عکس چه برداشتی دارید؟ آیا دیدار دو جانبه ظریف و کری در هتل کوبورگ وین در اتریش، نشانه‌های یک توافق جامع است یا یک توافق کلی؟!
کد خبر: ۷۴۱۸۹۱
آیا این عکس ماندگار می‌شود؟

برای نخستین بار میان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه آمریکا در طول تاریخ پس از انقلاب یک دیدار دوجانبه انجام شد و در این دیدار تنها این دو حضور داشتند. گفت‌وگو کردند و با هم عکس یادگاری گرفتند. آیا این عکس ماندگار خواهد شد؟!

اگر توافق جامع انجام شود این عکس می‌تواند ماندگار و جاودانه شود و خاطره‌ای از آن در اذهان باقی بماند که در چنین روزی بود که ایران توانست حق خود را بستاند و زیر بار زیاده‌خواهی‌های آمریکا نرود.

اما به گونه‌ای دیگر هم این عکس می‌تواند ماندگار و جاودان شود، حتی اگر توافق جامع هم صورت نگیرد چون گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با 1+5 در تاریخ ثبت خواهد شد؛ مذاکراتی که در آن ایران حسن نیت خود را نشان داد، شفاف سازی کرد و نرمش انقلابی هم از خود بروز داد تا ماهیت طرف مقابل را روشن کند و بسنجد که آنها تا چه اندازه در صدد حل موضوعی هستند که تنها یک ادعای پوچ و بدون و سند و مدرک است.

همه این عکس‌ها،‌فیلم‌ها و سخنان در تاریخ و حافظه تاریخی مردم ایران و جهان ثبت می‌شود و باقی می‌ماند. می‌توان از همین اتفاقات چند سال گذشته که در خلال گفت‌وگوهای هسته‌ای افتاده است چندین برنامه و مستند ساخت و نشان داد که پیشقراولان جبهه دیپلماسی کشور از آغاز تاکنون چگونه به مصاف کشورهای 1+5 رفتند.

این عکسها، فیلمها و مستندات با همه فراز و نشیبهایی که داشته، نه تنها برای همیشه تاریخ ایران بلکه برای جهان و روابط بین الملل عبرت آموز و پند دهنده است.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
۰
۰
اولین چیزی كه با دیدن این عكس به ذهن خطور می كند فرمایش رهبری است. دست آهنین زیردستكش مخملی .....
من
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
۰
۰
در عكس مذكور ایران (آقای ظریف) دست خود را به سوی امریكا بیشتر دراز كرده است و این را می توان نماد نرمش ما در برابر درخواست های امریكا قلمداد كرد . اگر این نرمش بیش از اندازه شود با یك حركت نابجا از امریكا و كشیدن دست ایران، تعادل ایران به هم میخورد و باعث تزلزل در قامت ایران می شود . پس جایز نیست كه ایران بیش از این دست خود را برای دوست دراز كند.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
۰
۰
چرا آقای ظریف دستش راانقدر به سمت كری برده واون به خودش زحمت نداده دستش رو جلوتر بیاره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها