اجرای پایلوت نصب درهای بازشو ایمنی در خط 7 مترو آغاز شد

مدیر شرکت بهره برداری شرکت مترو تهران با اعلام خبر اجرای پایلوت نصب درهای بازشو ایمنی (PSD) در خط 7 مترو تهران گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن پایلوت، به تدریج سایر خطوط مترو نیز به این درها مجهز می شوند. تجهیز هر ایستگاه مترو به (PSD) به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۴۱۵۴۶
اجرای پایلوت نصب درهای بازشو ایمنی در خط 7 مترو آغاز شد

هابیل درویش با اعلام خبر راه اندازی درهای بازشو ایمنی (PSD) در ایستگاه های مترو خط 7 در تهران به عنوان پایلوت، گفت: تجهیز هر ایستگاه به این تکنولوژی به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در صورت موفقیت آمیز بودن پایلوت، این پروژه را در سایر خطوط نیز گسترش می دهیم.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح در بهمن‌ماه سال گذشته با دستور شهردار تهران، در دستور کار قرار گرفت، افزود: راه اندازی این درها از مدت ها پیش ند نظر قرار داشت، حتی نزدیک به مرحله انعقاد قرارداد بود که به دلایلی متوقف شد. در صورت اجرای موفقیت آمیز پایلوت نصب این درهای بازشو در خط 7، در سایر خطوط نیز استفاده از این درها را در ایستگاه ها گسترش می دهیم.

درویش با بیان این که تجهیز ایستگاه مترو به این درها منجر به حفظ حریم مترو و ممانعت از بروز خودکشی و حوادث در خطوط ریلی می شود، افزود: تجهیز هر ایستگاه قطار شهری به درهای بازشو ایمنی به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خوشبختانه این طرح هر زمان حتی پس از بهره برداری از مترو قابل اجرا است. انجام این کار به هزینه بالایی نیاز دارد. در صورت تامین اعتبار حتما برای خطوط مترو تهران این خدمت را ارائه می دهیم.

وی با اشاره به این که اولویت اول تکمیل خطوط مترو است، افزود: با این وجود می توان با راه اندازی چند دستگاه از درهای بازشو ایمنی در خطوط مترو و استفاده از فضای تبلیغاتی موجود بر آن هزینه تامین این تکنولوژی برای سایر خطوط را تهیه کرد.

درویش با بیان این که اکنون 44 شهر دنیا از این تکنولوژی استفاده می کنند، گفت: درهای بازشو یکی از موفق ترین طرح ها در دنیا برای حفظ حریم ریلی است به گونه ای که 31 دستگاه از این درها در آسیا، 10 دستگاه در اروپا و سه دستگاه نیز در آمریکا کارگذاری شده است.

با استفاده از درهای بازشو ایمنی موسوم به «PSD» در ایستگاه های مترو تنها پس از توقف کامل قطارها، درب سکوها، همزمان در واگن‌ها باز می‌شود و مسافران می‌توانند از این طریق از واگن‌ها سوار و پیاده شوند تا ضمن حفظ ایمنی شهروندان، از اقدام افراد به خودکشی در خطوط ریلی جلوگیری شود.(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها