طبق آخرین تحقیقات پزشکی انجام گرفته رابطه مستقیمی بین نحوه استفاده فرد از گوشی همراه و آسیب دیدن ستون فقرات وجود دارد. به گفته محققان در صورتی که فرد برای نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی همراه خود و یا جواب دادن به پیغام های کوتاه، سر و گردن خود را بیش از ۶۰ درجه خم کند، گویا کودکی ۷ ساله بر شانه های وی نشسته است.
کد خبر: ۷۴۰۹۸۶
هشدار! تلفن همراه می تواند ستون فقرات شما را کج کند

جام جم کلیک: طبق آخرین تحقیقات پزشکی انجام گرفته رابطه مستقیمی بین نحوه استفاده فرد از گوشی همراه و آسیب دیدن ستون فقرات وجود دارد.

به گفته محققان در صورتی که فرد برای نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی همراه خود و یا جواب دادن به پیغام های کوتاه، سر و گردن خود را بیش از ۶۰ درجه خم کند، انگار کودکی ۷ ساله بر شانه های وی نشسته است.

در ادامه، این تحقیق عنوان می‌کند که استفاده روزانه ۲ تا ۴ ساعت از گوشی همراه ممکن است عواقب وخیمی را برای ستون فقرات شما به همراه داشته باشد. اهمیت این موضوع موقعی مشخص می‌شود که این فرد درسال به طور میانگین بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ ساعت از وسیله خود استفاده می‌کند.

کودکان و نوجوان بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض خطر آسیب به ستون فقرات قرار دارند. چون در صورت استفاده ناصحیح از گوشی همراه خود در میان سالی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و به جراحی ستون فقرات نیاز خواهند داشت.

پیشنهاد این محققین این است که در هنگام در دست گرفتن گوشی همراه به جای آنکه گردن خود را خم کنید، تا صفحه نمایش آن را ببینید در عوض، سر و گردن را در حالت عمودی نگه دارید و دست خود را اندکی بالا بیاورید.

به هر حال درست است که تکنولوژی باعث آسان شدن زندگی مدرن امروزه گشته است ولی استفاده نادرست از آن عواقب ناگواری را در آینده نزدیک برای ما و کودکانمان به همراه خواهد داشت.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها