پرستویی: «مهمان داریم» ادای دین به خانواده‌های شهداست

پرویز پرستویی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که بازی در آثاری چون «لیلی با من است»، «مارمولک» و «بید مجنون» را در کارنامه دارد، حضور در نقش حاج ابراهیم در فیلم در حال اکران «میهمان داریم» را ادای دین به خانواده‌های شهدا دانست و گفت: به یاد ندارم که در عرصه فیلم‌های دفاع مقدس به خانواده‌ای پرداخته شود که سه فرزند شهید و یک جانباز دارد.
کد خبر: ۷۴۰۲۹۷
پرستویی: «مهمان داریم» ادای دین به خانواده‌های شهداست

پرستویی که پس از دو سال غیبت خودخواسته با بازی در این فیلم به سینما برگشت، حضور در «مهمان داریم» را نوعی تکلیف و دغدغه اصلی خود خواند و افزود: اگر‌گذاری به قطعه شهدای بهشت زهرا داشته باشیم، می‌بینیم پدر و مادران زیادی هستند که چهار فرزندشان را از دست داده‌اند، ولی هیچ وقت به اینها پرداخته نشده بود. احساس کردم این کار کمترین ادای دینی برای آن خانواده است، چون همیشه اعتقاد دارم قرار نیست فیلمی که کار می‌کنیم همه را راضی و شاد کند.

بازیگر «آژانس شیشه‌ای» در همین ارتباط ادامه داد: شاید این فیلم به دلیل فکرهای رایج باب طبع عموم مردم نباشد، ولی یک جایی وظیفه داریم یک جوری نسبت به آدم‌هایی که ارزش‌هایی را به جا گذاشتند و ارزش‌هایی را به ما دادند و آرامش را در جامعه جاری کردند، ادای دین داشته باشیم.

پرستویی درباره نقش حاج ابراهیم هم توضیح داد: سادگی و صمیمیت حاج ابراهیم خیلی برایم ناشناخته نبود، چون در دوران کودکی آدم‌هایی مانند حاج ابراهیم را با چرخ و فلکش در کوچه و بازار و گذرهای محله‌ زیاد دیده بودم. خود من همیشه به عنوان کودک شاید مثلا سوار این چرخ و فلک‌ها شده بودم و دیده بودم آدمی برای رزقش چقدر تلاش می‌کند تا شادی برای بچه‌ها بیاورد. حالا این آدم در زندگی حضور دارد که سه فرزندش را از دست داده و یک فرزند جانبازش در کنارش است و در عین سادگی زندگی می‌کند بدون آن‌که طلب و توقعی از کسی داشته باشد.

بازیگر «امروز» افزود: یک سال به خاطر نمایش فیلم «سیزده59» به آلمان رفتیم. در جمع ایرانی‌هایی که در برلین به تماشای این فیلم آمده بودند پیرمرد ورزشکاری به ما معرفی شد که زمانی کشتی‌گیر بود. بعد از نمایش فیلم دیدیم اشک در چشمانش نشسته بود. وقتی با هم ارتباط برقرار کردیم متوجه شدم که سه فرزندش شهید شده و این همیشه در ذهن من مانده بود. وقتی با ایشان دیالوگ برقرار کردم دیدم با این مقوله کنار آمده و همچنان پابرجا و استوار زندگی‌اش را می‌کند، در عین حال که ایمان و اعتقادش را از دست نداده است. این آقا هر سال برای فرزندانش سالگرد می‌گیرد و همه ورزشکاران در آن شرکت می‌کنند. به هر حال آن یک نماد و نشانه‌ای برای من بود و وقتی بازی در فیلم «مهمان داریم» پیشنهاد شد یاد ایشان افتادم.

پرستویی درپاسخ به این پرسش که آیا مردم ما هنوز رغبتی برای دیدن فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس دارند یا نه هم، گفت: مردم ما خیلی خوب این موضوعات را درک می‌کنند، اما خودمان کاری می‌کنیم که پس بزنند. فکر کنم اگر درست به کارهای دفاع مقدس بپردازیم و درست نگاه کنیم حتما مخاطب خود را خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها