روزنامه خندان

انواع خبرنگار

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۳۷۹۰۱
انواع خبرنگار

کیهان: آبگوشت بزباش!(گفت و شنود)

گفت: مشاور رئیس‌جمهور گفته است؛ در هیچ صنعتی به غیر از آبگوشت بُزباش و قرمه‌سبزی قدرت رقابتی نداریم!
گفتم: ولی همان کارشناسان آمریکایی و اروپایی که آقای ترکان برایشان «قروقمیش» می‌رود، بارها اعتراف کرده‌اند که ایران اسلامی از نظر علمی و تکنولوژیک رتبه اول منطقه را دارد و در برخی از شاخه‌های علمی جزو 10 کشور اول دنیاست.

گفت: حالا فکرش را بکن که اگر قرار باشد این دیدگاه دولت در وزارت علوم حاکم بشود، چه بلایی بر سر علم و تکنولوژی کشور خواهد آمد؟!
گفتم: خود همین آقای مشاور سال‌ها در پست وزارت و یا ریاست مراکز علمی و فنی قرار داشته است. احتمالا منظورش ارائه گزارش کار خودش در آن دوره‌ها بوده است!

گفت: چه عرض کنم؟! جدیدترین دستاورد علمی و فنی کشور، مهندسی معکوس پهپاد «آرکیو 170» است که دیروز به پرواز درآمد. حالا اگر این آقای مشاور مسئول این کار بود چه می‌شد؟!
گفتم: احتمالا به جای آن که مثل دانشمندان انقلابی کشورمان با مهندسی معکوس، هواپیمای بدون سرنشین بسازد، با مهندسی معکوس، سرنشین بدون هواپیما تولید می‌کرد!

شرق: انواع خبرنگار

خبرنگار افتخاری: خود خبرنگار افتخاری دوتاست. یکیش خبرنگار خودخود افتخاری است چون علیرضا افتخاری در سال‌های گذشته اینقدر خبرساز بوده که یک‌سری خبرنگار به‌صورت تخصصی روش کار کردند مثل خبرنگار مشایی، خبرنگار احمدی‌نژادی. این خبرنگاران با ظهور این‌قبیل اندیشمندان بروز و با غروب آنان مستور می‌شوند. نوع دیگر خبرنگار افتخاری، خبرنگاری است که به‌صورت افتخاری دنبال کارت افتخاری بگردد تا به‌صورت افتخاری بتواند کارت طرح ترافیک بگیرد. خیلی از بازاری‌ها، خیلی از تاجرها، خیلی از سیاستمدارها، خیلی از قصاب‌ها و خیلی از وانتی‌های منطقه بازار که مجهز به آرم طرح ترافیک هستند، در رزومه خود فعالیت روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را دارند و درواقع از پیشکسوت‌های روزنامه‌نگاری پیشکسوت‌تر محسوب می‌شوند.

خبرنگار آزاد: خبرنگاری است که آزاد است که این خودش در نوع خودش بی‌نظیر است که خبرنگار آزاد باشد.

خبرنگار اقتصادی: در حقیقت خبرنگار اقتصادی باید ته‌وتوی مناسبات اقتصادی را دربیاورد. اما در واقعیت بلانسبت خبرنگاران اقتصادی بعضی از خبرنگاران اقتصادی وارد مناسبات اقتصادی می‌شوند.

خبرنگار سیاسی: خبرنگار سیاسی خبرنگاری است که سیاست را پوشش دهد. اما دیده شده سیاست، خبرنگار را تحت پوشش خود قرار داده و خبرنگار مربوطه یا سیاسی شده یا مصاحبه سیاسی کرده و به‌جای مصاحبه‌کننده سیاسی باید مصاحبه پس بدهد و سوال ‌جواب شود.

خبرنگار ورزشی: خبرنگاری است که همیشه در اماکن ورزشی است و با همه ورزشکارها رفیق است و خودش یک‌دست گرمکن ندارد و مهم‌ترین فعالیت ورزشی‌اش حرکت انگشتی است که با حرکت انگشت مبارک کامپیوتر را ظهر روشن و آخر وقت خاموش می‌کند.

خبرنگار فرهنگی: خبرنگاری است که کار فرهنگی می‌کند و اهالی فرهنگ باهاش مشکل دارند که چرا آنان را تیتر یک نمی‌کند و پس از مدتی خودش کتاب شعر یا داستان منتشر می‌کند و با خبرنگاران فرهنگی مشکل پیدا می‌کند که چرا تیتر یکش نمی‌کنند.

خبرنگار حوادث: خبرنگاری است که قبلنا می‌رفت توی دل حادثه و خون و خونریزی، اما الان چون حادثه و قتل و جرم و جنایت- خوشبختانه - دیگر در جامعه اصلا وجود ندارد، چیزی نیست درباره‌اش بنویسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها