آخوندی: رویکرد اصلی ما بازگشت به هویت شهری و استفاده از ثروت‌های اصلی است

مصوبه وام مسکن به شورای پول و اعتبار رسید

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ زمان پرداخت وام‌های مسکن بافت‌های فرسوده که یارانه سود و رقم آن در دولت تصویب شده، گفت: یارانه سود این وام‌ها در دولت تصویب شده و اجرای مراحل دیگر آن در شورای پول و اعتبار در حال طی شدن است.
کد خبر: ۷۳۷۴۲۱

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی با بیان این‌که شورای پول و اعتبار باید مطمئن می‌شد که دولت یارانه سود وام‌های جدید مسکن را تضمین می‌کند، تصریح کرد: با مصوبه هیات وزیران مراحل باید در شورای پول و اعتبار پیش رود و بعد از آن بانک مرکزی، بانک‌های عامل را تعیین می‌کند.

وی در ادامه گفت: اکنون شورای پول و اعتبار می‌داند که دولت چقدر تعهد دارد و شورا تصمیمات لازم را در این‌باره اتخاذ می‌کند.آخوندی درباره طرح‌های مطرح ‌شده از سوی دولت یازدهم در حوزه مسکن اظهار کرد: شهرها می‌توانند از درون توسعه پیدا کنند. این در حالی است که عمدتا شاهد فرار از درون شهرها بوده‌ایم که مردم به پیرامون و حاشیه‌ شهرها رفته‌اند.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده و قدیمی که در واقع ارزش‌ها و ثروت‌های ملی، فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و اقتصادی هستند، بخش‌های عمده‌ای از آنها رها شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از 56 هزار هکتار بافت‌های فرسوده را شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: این رقم 11 میلیون جمعیت شهری ایران یعنی رقمی بیش از 25 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.

آخوندی افزود: اگر به این تعداد بافت‌های ناکارآمد دیگر شهری را اضافه کنیم، متوجه می‌شویم وضع سکونتگاه‌های شهری‌مان دارای مسائل و مشکلات جدی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به همین دلیل رویکرد اصلی‌مان برگشت به هویت شهری و استفاده از ثروت‌های اصلی است.وی با اشاره به این‌که بحث نوسازی، بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: دولت تصویب کرده به‌طور سالانه 300 هزار واحد مسکونی یعنی رقمی حدود یک‌سوم توسعه مسکن در این بافت‌ها صورت گیرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: به این ترتیب از حجم ثروت موجود حداکثر بهره‌وری را خواهیم داشت و می‌توانیم در جهت خانه‌دار شدن مردم در یک محیط متبوع برای زندگی قدم برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حق انتخاب بیشتر برای مردم باید مدنظر قرار گیرد، گفت: این موضوع بسیار مهم‌تر از آن است که یک مقام دولتی بخواهد یک‌سری طرح‌ها را تصویب کند و مردم را مجبور به تبعیت از آن کند.

گشایش اعتبار برای تامین قطعات هواپیما امکان‌پذیر شد

وزیر راه و شهرسازی همچنین از رفع مشکل گشایش اعتبار برای تامین قطعات هواپیما خبر داد و گفت: برای ورود قطعات هواپیما می‌توان علاوه بر گشایش اعتبار، خط اعتباری باز کرد و بر همین اساس مبادله رسمی مالی میسر شد.آخوندی دیروز در بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسشی درخصوص صحت تخصیص دلارهای آزاد شده در مورد مذاکرات 1+5 به نوسازی ناوگان هوایی، اظهار کرد: تاکنون از دلار‌های مذکور برای تامین قطعات هواپیما بهره‌گیری نشده، اما بحث مذاکرات امکان حمایت و مبادله مالی برای تامین قطعات هواپیما را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر این‌که دلارهای آزاد شده متعلق به دولت است، تصریح کرد: بهره‌گیری از دلارهای مذکور با تامین ریال امکان‌پذیر است، زیرا دلارها متعلق به دولت است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تمام جامعه برای تامین ایمنی مسئول هستند، گفت: این موضوع باید به مساله مهم جامعه تبدیل شود زیرا مساله‌ای اجتماعی است.

وی افزود: از هر ده کشته در جهان یک مورد آن مربوط به کشورهای توسعه‌یافته و 9 نفر دیگر متعلق به کشورهای در حال توسعه است ضمن آن‌که 75 درصد کشته‌ها در ایران سواد زیردیپلم دارند.آخوندی اظهار کرد: دولت در این باره 14 جلسه را برگزار کرده و در مورد ایمنی خودروها و بویژه اسکانیا اقداماتی را انجام داده به طوری که از موسسه استاندارد خواسته بازرسی بین‌المللی را برای فرآیند تولید اسکانیا انجام دهد.وی اضافه کرد: علاوه بر این قرار است تمام اسکانیاهای فعال به کارخانه برگشته و کنترل شود زیرا اسکانیا اعلام کرده بود که برخی از مالکان تغییراتی روی آن انجام داده‌اند و خواستیم که همه را بررسی کنند و نظر کارخانه در این‌خصوص دریافت شود.این مقام مسئول اظهار کرد: آزادراه تهران ـ شمال تعیین تکلیف شده است و بزودی برنامه‌های دولت برای ساخت این آزادراه در بازدیدی که معاون اول رئیس‌جمهور از آن خواهد داشت، اطلاع‌رسانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها