شلیک خمپاره‌انداز‌ها روز گذشته آرامش دونتسک را برهم زد

جنگ در شرق اوکراین شدت گرفت

حملات شدید توپخانه‌ای ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان

توافق‌نامه آتش‌بسی که در ماه سپتامبر میان جدایی‌طلبان شرق اوکراین و نیروهای ارتش این کشور به امضا رسید، این روزها کاملا نقض شده است. در همین راستا، بامداد دیروز ارتش اوکراین حملات توپخانه‌ای شدیدی علیه مواضع شورشیان جدایی‌طلب هوادار روسیه در دونتسک، در شرق اوکراین انجام داد.
کد خبر: ۷۳۶۵۰۶

به گزارش فارس، تازه‌ترین دور از حملات ارتش اوکراین از ساعت 2 بامداد دیروز آغاز شد و تا دو ساعت پس از آن ادامه داشت. این حملات دو روز پس از آن انجام شد که اوکراین خبر از انتقال سلاح سنگین از روسیه برای شورشیان خبر داد. سخنگوی ارتش اوکراین روز جمعه گفته بود روسیه یک کاروان شامل 32 تانک و چندین نفربر برای جدایی‌طلبان هوادار مسکو که کنترل بخش‌هایی از شرق آن کشور را در دست دارند، ارسال کرده است.

ادامه این درگیری‌ها باعث نگرانی سازمان‌های اروپایی شده است. در همین راستا، دیدیه بورکهالتر وزیر امور خارجه سوئیس و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشاره به گزارش‌های اخیر ناظران ویژه این سازمان در اوکراین گفت: «من از همه طرف‌های درگیر در اوکراین می‌خواهم به گونه‌ای مسئولانه اقدام کنند و نهایت تلاش خود را برای تقویت بیشتر آتش بس به کار ببرند.» ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارش‌هایی را درباره گلوله‌باران یک مدرسه در دونتسک و همچنین وجود تسلیحات سنگین و تانک‌های در این منطقه منتشر کردند. بورکهالتر تصریح کرد همه طرف‌های دخیل در بحران اوکراین باید به تعهدات خود در چارچوب موافقت‌نامه مینسک پایبند باشند و از وقوع خشونت‌های جدید جلوگیری کنند.

در همین حال، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد زبان رسمی این کشور برای همیشه «زبان اوکراینی» باقی خواهد ماند و او هرگز اجازه نخواهد داد کسی اوکراین را به خاطر مساله زبان به دو بخش (روسی و اوکراینی) تقسیم کند. پروشنکو در صفحه «فیسبوک» خود در این رابطه نوشته است: «بعد از آن‌که همگی ما حوادث رخ داده در اوکراین را پشت سر گذاشتیم، اکنون دیگر هیچ‌کس و هرگز نمی‌تواند ما را به دلیل زبان تقسیم کند. من به عنوان رئیس‌جمهور هرگز اجازه نخواهم داد چنین اتفاقی رخ دهد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها