نیروهای هوایی ویژه انگلیس برای شکار «جان جهادی» عازم پایگاهی مخفی در خاورمیانه شده‌اند که این اعزام نیرو از زمان حملات 11 سپتامبر چشمگیرترین حجم نیروهای اعزامی بوده است.
کد خبر: ۷۳۶۳۷۵
عملیات شکار جلاد داعش

به نوشته روزنامه دیلی میل، اعضای نیروی هوایی ویژه انگلیس برای کشتن جان جهادی که جلاد انگلیسی داعش است وارد پایگاهی مخفی در خاورمیانه شده‌اند و حجم اعزام نیرو به حدی است که از زمان حملات 11 سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی آمریکا بی‌نظیر بوده است.

این جلاد داعش دو گروگان انگلیسی گروه تروریستی داعش را سر بریده است. عملیات نیروهای ویژه انگلیس همچنین می‌تواند شامل نجات جان کانتلی، عکاس انگلیسی نیز بشود.

مقام‌های دولتی انگلیس اعزام نیروی هوایی ویژه به یکی از کشورهای خاورمیانه را تایید کرده‌اند. گفته می‌شود سفر آنها در گروه‌های سه و چهار تایی و در لباس غیرنظامیان بوده است.

روزنامه دیلی میل جزییات زیادی از این عملیات محرمانه فاش نکرده اما گفته است که این نیروها به عوامل اطلاعاتی انگلیس و کارشناسان ارتباطات که در یک منطقه بیابانی مستقر شده و در حال رصد تحرکات جان جهادی هستند، پیوسته‌اند.

آیا توافق هسته ای امضا می شود؟

کاخ سفید تلاش می کند با وجود فشارهای داخلی بر اوباما در مذاکرات هسته ای یا ایران به موفقیت دست یافته و توافق نامه جامع را امضا کنند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال پست ؛ صبح امروز ( یکشنبه ) جان کری ، وزیر خارجه آمریکا وارد عمان شد تا بار دیگر فرصت ها را برای دست یابی به توافقی جامع و کلی با جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور امتحان کند . این در حالی است که فشارهای داخلی بر دولت اوباما به شدت افزایش یافته است .

کری در عمان با محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد تا بتواند اختلافات موجود میان دو طرف را که طی ماه های اخیر مانع تحقق یک توافق جامع ، درازمدت و کلی شده است ، حل و فصل نماید .

در ادامه این مقاله آمده است : این دیدار در حالی برگزار می شود که به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا نامه ای محرمانه به آیت الله خامنه ای رهبر ایران نوشته و در آن از تهران خواسته نهایت همکاری را برای دستیابی به توافق جامع هسته ای انجام دهد و اینکه غرب و جمهوری اسلامی دارای منافع مشترک و منطقه ای فراوانی هستند .

گلوبال پست در بخش دیگری از این مقاله نوشت : از دیدگاه کشورهای غربی یک معامله هسته ای با ایران می تواند این اطمینان را به آنها بدهد که تهران هرگز اقدام به تولید و ساخت سلاح اتمی نخواهد کرد . بخشی از معامله شامل تعداد سانتریفیوژهای فعال و میزان غنی سازی اورانیوم در نیروگاه های هسته ای ایران است که به گفته غرب ، تهران باید بپذیرد که با کاهش تعداد این سانتریفیوژهای فعال ، از برخی از تحریم های ضدایرانی غرب نجات پیدا کند .

اگر روند مذاکرات طی هفته های آینده آن گونه که مطلوب سیاستمداران آمریکایی است ، نباشد این احتمال وجود دارد که کنگره با اعمال تحریم های جدید نسبت به آن واکنش نشان دهد . اگرچه اوباما قادر است چنین تصمیمی از سوی کنگره را وتو کند اما تاثیر مخرب آن بر روند مذاکرات محسوس و قابل مشاهده خواهد بود .

خاتمی: بیاییم به تفاهم برسیم

رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون در دیدار برخی اعضای حزب اعتماد ملی گفته است: به دوستانی که در حاکمیت هستند، عرض کرده‌ام که ماندن در گذشته خسارت‌های بسیار فراوانی دارد. می‌توان گذشته را مطالعه کرد و از آن درس گرفت اما باید نگاه به آینده داشت. اگر بخواهیم در گذشته بمانیم و به سوی آینده حرکت نکنیم، کشور و نظام بسیار زیان می‌کند؛ چنان که ما بعد از سال ۸۸ زیان‌های بسیاری را متحمل شدیم. از تنش‌هایی که در جامعه به وجود آمد، محدود و محصور بودن بسیاری از یاران انقلاب و نیروهای ارزنده بود.

به گزارش جهان، وی با بیان اینکه «همه زیان کردیم و زیان کردند» افزود: گفته می‌شود که باید اصلاحات و جریان‌های دیگر را نقد کرد؛ این حرف درستی است اما آیا فضای نقد کامل وجود دارد؟ در جایی که جریانی اشتباهاتی هم مرتکب شده اما مظلوم واقع شده است و انواع و اقسام اتهامات بر آن باقی است، آیا وارد شدن در این میدان و اینکه خود آنها نیز شروع به خرده‌گیری و نقد کنند، به نفع فضای ناسالمی که در جامعه ما وجود دارد، نخواهد بود؟

وی می‌گوید: بیاییم به تفاهم برسیم، این به نفع همه است. قانون اساسی ظرف یک بار مصرف نیست و حاصل ارجمند انقلاب ما است. بیاییم به این تفاهم برسیم و قانون اساسی را مبنای تعاملات قرار دهیم. نظام هم در چارچوب قانون اساسی کاملا مشخص است.

ایران بازیگر کلیدی منطقه

پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی نوشت جمهوری اسلامی ایران به یک بازیگر کلیدی در عراق، سوریه و به ویژه لبنان تبدیل شده است و این مسئله خشم رقبای عرب و سنی ایران به ویژه عربستان سعودی را برانگیخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در گزارش پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه آمده است: در چنین شرایطی انعقاد توافق میان مقامات تهران و کشورهای بزرگ درباره برنامه هسته ای ایران، بازگشت قدرتمندانه این کشور به صحنه منطقه ای را تثبیت خواهد کرد.

طبق این گزارش، این روزها در اخبار و تحولات مربوط به عراق نام و چهره یک شخصیت ایرانی در رسانه‌ها مرتب تکرار می‌شود: این شخص کسی نیست جز قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی ویژه قدس. در حالی که ایران برای کمک به دولت عراق در مقابله با گروه افراطی داعش در این کشور حضور نظامی پیدا کرده است، این روزها تصاویر متعددی از قاسم سلیمانی در صحنه ها منتشر می‌شود.

امروز کشورهای غربی نیز خود می دانند که ایران در بحران عراق نقش مهمی ایفا می‌کند. سپتامبر گذشته، دولت فرانسه ابراز امیدواری کرد که ایران به کنفرانس حمایت از عراق و مبارزه با داعش که در پاریس تشکیل شد، دعوت شود. اما مقامات دولت آمریکا و عربستان سعودی با این پیشنهاد مخالفت کردند.

واکنش آمریکا به خبر کشته شدن البغدادی

در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به تجمع رهبران داعش در شمال غربی عراق در روز شنبه، طبق گفته مقامات عراقی، چند تن از رهبران بلندپایه و ارشد داعش کشته شده اند.

به گزارش نیویورک تایمز؛ یک مقام امنیتی عراقی و یک فرمانده نظامی گفته اند که حداقل در یکی از حملات، تجمع رهبران داعش در شهر قائم واقع در استان الانبار هدف قرار گرفته است. طبق گفته این دو مقام رسمی، در این حمله بسیاری از اعضای داعش کشته شده اند. اما شایعات حاکی از آن است که رهبر داعش، ابوبکر البغدادی نیز در این حملات کشته یا زخمی شده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا انجام این حملات هوایی را تایید کرده و افزوده است که در این حملات یک کاروان متشکل از ده کامیون هدف قرار گرفته است. اما این مقام رسمی گفته است که حملات در شهر موصل واقع در ۱۸۰مایلی شهر قائم انجام گرفته است.

این مقام وزارت دفاع می گوید که هیچ تاییدیه ای مبنی بر حضور او در تجمع رهبران داعش در روز شنبه وجود ندارد.

همچنین مقامات عراقی مرگ دو تن از رهبران داعش را تایید کرده اند. این دو نفر، «ابو مهند السویداوی» والی الانبار و «ابو زهرا المحمدی» والی منطقه دیر الزور هستند. هشام الهاشمی محقق و کارشناس عراقی می گوید که قتل این دو رهبر داعش تهدید جدیدی برای داعش به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها