بنا بر پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات برخی مفاد مصوبه جلسه شماره 181 که در تاریخ 13 بهمن ماه سال قبل برگزار شده با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای مصوبه و به منظور اصلاح زنجیره قیمت خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز تعرفه‌های اینترنت دستخوش تغییر می شود.
کد خبر: ۷۳۶۲۷۹
نرخ پهنای باند اینترنت تغییر کرد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از تابناک: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین مصوبه خود از تغییر تعرفه اینترنت پرسرعت خانگی خبر داده و تعرفه‌های آن را که از اول آبان ماه لازم الاجراست اعلام کرد.

به گزارش مهر، در این مصوبه که به تازگی بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته تاکید شده است که تعرفه های اعلام شده از اول آبان ماه لازم الاجرا هستند. با این وجود این تعرفه‌ها پس از گذشت نیمی از آبان ماه اعلام رسمی شده است.

بر اساس مصوبه شماره 3 جلسه شماره 200 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در تاریخ 20 مهر ماه سال جاری برگزار شده این گونه اعلام شد که بنا بر پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات برخی مفاد مصوبه جلسه شماره 181 که در تاریخ 13 بهمن ماه سال قبل برگزار شده با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای مصوبه و به منظور اصلاح زنجیره قیمت خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز تعرفه‌های اینترنت دستخوش تغییر می شود.

براساس این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت برای کلیه خدمات و کاربردها و بهره برداران با 25 درصد کاهش نسبت به مصوبه شماره دو جلسه 166 که در تاریخ سی ام خرداد ماه سال قبل تصویب شده به شرح زیر تعیین شده است.

همچنین در تبصره‌ای در این مصوبه عنوان شده است که از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت مندرج در بند یک مصوبه 181 فاقد اعتبار به شمار می رود.

در این مصوبه آمده است سایر تخفیف‌های مندرج در مصوبه جلسه شماره 181 از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه جدید برای کلیه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی مبنی بر فناوری ADSL معتبر خواهد بود. همچنین در مصوبه جدید عنوان شده است سایر مفاد مصوبه 181 کماکان معتبر است و کلیه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL موظفند خدمات خود را برای کاربران نهایی مطابق با تعرفه‌های تعیین شده در مصوبه مذکور ارائه کرده و به هیچ عنوان مجاز به افزایش تعرفه‌های خود بالاتر از سقف تعیین شده دراین مصوبه نخواهند بود.

با توجه به مصوبه اخیر براساس روند کاهشی قیمت پهنای باند اینترنت در سطح بین الملل سازمان تنظیم مقررات موظف است پس از شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه با هماهنگی شرکت ارتباطات زیرساخت پیشنهاد لازم برای تعدیل تعرفه پهنای باند اینترنت را به کمیسیون ارائه کند.

براساس مصوبه 181 که بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده بود این گونه تصمیم گرفته شد که برای کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز تعرفه خدمات پهنای باند اینترنت بین الملل دستخوش تغییر شده و خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL کاهش پیدا کند.

براساس این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل صرفا برای ارائه کنندگان خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL 35 درصد کاهش پیدا کرده و به شرح زیر اعلام شد.

البته دراین مصوبه تاکید شده بود که تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای سایر خدمات کاربردها از جمله وایمکس بدون تغییر باقی خواهد ماند.

براساس مصوبه 181 تعرفه خدمات انتقال برای تامین ارتباط دسترسی به شبکه شهری و بین شهری برای خدمات شرکت‌های ADSL با تخفیفی 25 درصدی به شرح زیر اعلام شده بود.

در واقع براساس مصوبه 181 به شرکت‌های ارائه کننده ADSL این گونه عنوان شده بود که در صورت ارائه تخفیف 25 درصدی به کاربران در دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت با تخفیف مواجه خواهند شد که البته اجرای این مصوبه در مدت گذشته بحث های خاص خود را نیز به دنبال داشت.

منبع: تابناک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
منظور جدول ها چیه؟ شركت ها تو سرعت برای اینكه حجم زودتر از موعد تموم شه كم نمیذارن و تعرفه ها بیشتر براساس حجم و زمان تعیین میكنند تا سرعت. من سرعت 256Kb خریدم اما سرعتمو كه با سرعت سنج های مختلف اندازه میگیرم بالای 1Mb هست. لطفا تفسیر جداول و مصوبه ها رو هم بنویسید. حالا سقف تعرفه اینترنت ADSL با سرعت 256 و حجم 8 گیگ در ماه چقدر میشه؟ یه چیز بگید ماهم بفهمیم چی به چیه؟
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
سلام خسته نباشید بالاخره نفهمیدیم اینترنت ارزان شده یا گران ؟ و این نرخها برای چه مدت است و یعنی چه ؟ من اینترنت 512k از مخابرات خریدم حالا ماهیانه چقدر باید بپردازم ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها