عراقچی در پایان مذاکرات سه جانبه:

فعلاً نه پیشرفت داشتیم و نه پسرفت

گزیده عناوین روزنامه های صبح یکشنبه

هشدار عراقچی

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «ضرغامی رفت سرافراز آمد»،«جریمه ۴۶۰ میلیون تومانی دو پزشک زیرمیزی بگیر»،«نفت 70دلاری، وحشت در اوپک»،«چه کسانی مشاور احمد شهید بودند؟»،«لاریجانی:رسانه ها قباحت ناهنجاری های اجتماعی را عیان کنند» و «هشدار عراقچی» را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۳۶۲۷۷
هشدار عراقچی

شرق: هشدار عراقچی

«بازگشت به قبل از توافق «ژنو» برای همه خطرناک است»؛ هشداری از سوی «عباس عراقچی» مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای، به طرف‌ مقابل. این هشدار یک‌روز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در عمان مطرح می‌شود.
مذاکرات سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و «اشتون» از امروز در مسقط، پایتخت عمان آغاز می‌شود و آنطور که اعلام شده، تا فردا ادامه خواهد داشت. همچنین از روز سه‌شنبه مدیران سیاسی گروه «1+5» با همتایان ایرانی خود به سرپرستی «ظریف» و «اشتون» برای نهمین‌بار پس از توافق ژنو پشت میز مذاکره می‌نشینند. «عراقچی» در گفت‌وگو با «العالم» با بیان اینکه «فعلا علاقه‌ای نداریم که روی بحث تمدید متمرکز شویم»، گفت: «شانس رسیدن به توافق وجود دارد. اما اگر تا روزهای آخر، احتمال رسیدن به توافق از بین برود، اینکه چه خواهد شد را باید بیشتر بررسی کنیم و از نظر ما حتما بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو، صورت نخواهد گرفت. هیچ‌کس خواستار بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو نیست؛ زیرا این برای همه، یک سناریوی خطرناک خواهد بود.» «عراقچی» افزود: «اگر طرف مقابل، با حسن‌نیت بیشتری در مذاکرات شرکت کند و خود را از توهمات مربوط به Break out (گریز هسته‌ای) و سلاح هسته‌ای و اینگونه مسایل، نجات دهد و واقعیت ایران را بهتر بشناسد، رسیدن به توافق بسیار نزدیک خواهد بود.» «عراقچی»، با یادآوری نقش مثبت عمان در گذشته‌ گفت: «همه اعضای «1+5» و ایران، این اعتقاد را داشتیم که حضور «مجدد» در عمان خیلی مفید خواهد بود و دعوت سلطان محترم عمان را همه کشورها با طیب خاطر اجابت کردند و امیدوار هستیم این دور تعیین‌کننده باشد.» او افزود: «دور جدید در فاصله بسیار نزدیکی از 24نوامبر (سوم آذر) است و بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، که آیا ما امکان توافق تا قبل از 24نوامبر را داریم یا نداریم.» او ادامه داد: «با حسن‌نیت و با امکانات و تسهیلاتی که «همواره» عمانی‌ها برای مذاکرات فراهم کرده‌اند، امیدوار هستیم که مذاکرات موفقی باشد.» او احتمال رسیدن به توافق در این دور را بعید دانست و گفت: «در یکی، دو موضوع، مدتی است که مذاکرات تقریبا متوقف‌ شده است و ما موفق به پیداکردن راه‌حل نشده‌ایم. اگر در مسقط راهگشایی شود، بعد ما مذاکرات را ادامه خواهیم داد.»
او همچنین مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعات مطروحه را «غنی‌سازی» و «چگونگی رفع تحریم‌ها» ارزیابی کرد. «عراقچی» درخصوص برخی مطالب منتشره در مورد تعداد سانتریفیوژهای ایران، گفت: هنوز «هیچ توافقی درباره میزان غنی‌سازی ایران صورت نگرفته است. گمانه‌زنی‌هایی که انجام می‌دهند، یا ناشی از تخیلات خودشان است یا حتی بعضا با انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد.»
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در مورد تحریم‌ها نیز گفت: «در بحث تحریم‌ها، چهار مسیر تحریم وجود دارد و به اعتقاد ما، هرچهار مسیر باید باز شود. این چهار مسیر، مسیر تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های کنگره آمریکا و نیز تحریم‌های رییس‌جمهور آمریکاست.» «عراقچی» در مورد مذاکره غیرهسته‌ای در حاشیه مذاکرات، گفت: «تصمیم قاطع همه ماست که هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای در مذاکرات مطرح نخواهد شد.»
دیدار «کری» و «لاوروف» با محور مذاکره هسته‌ای
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» در پکن ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای نهایی با ایران در مدت‌زمان باقی‌مانده تا ضرب‌الاجل 24نوامبر حاصل شود. «کری» با بیان اینکه «ارتباطی بین مذاکرات هسته‌ای ایران و دیگر مسایل خاورمیانه نیست»، گفت: «هیچ گفت‌وگو، توافق یا تبادل‌نظری در مورد هیچ رویدادی در خاورمیانه (با ایران) صورت نگرفته است.» به گزارش «رویترز» وزیر خارجه آمریکا از اظهارنظر در مورد گزارش‌های مرتبط با ارسال نامه‌ای از سوی «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا به رهبر جمهوری‌اسلامی در مورد لزوم همکاری تهران- واشنگتن برای مبارزه با داعش خودداری کرد. در همین حال «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بخش مهمی از طرح توافق است و ما بدون مکانیسم راستی‌آزمایی توافق نخواهیم کرد.
«سرگئی لاوروف» نیز پس از این دیدار گفت: «با آمریکایی‌ها در این مورد که هرچه در توان داریم برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران پیش از ضرب‌الاجل 24نوامبر به کار بندیم، اشتراک‌نظر داریم.» او افزود: «شش کشور و ایران مذاکراتی را برای تبیین نظام تضمین‌دهنده مسالمت‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تدریجی و کامل تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور برگزار می‌کنند و چنین توافقی بین طرفین باید پیش از 24نوامبر به دست‌ آید.»
در همین حال به گزارش «ایسنا»، «سرگئی ریابکوف»، معاون «لاوروف» پس از برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه 1+5 در وین، گفت: «برای حصول توافق بر سر پتانسیل طرح انتقال این مواد هسته‌ای به روسیه برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور بوشهر، باید ابتدا تمام مولفه‌های این توافق هماهنگ شود.»
«ریابکوف» در مورد جلسه مدیران سیاسی گروه 1+5 نیز با بیان اینکه «تمام شرکت‌کنندگان بدون استثنا ایده‌های جدید را ارایه دادند»، گفت: «در این نشست تمام مشکلاتی که می‌تواند منجر به تاخیر در دستیابی به راه‌حل نهایی شود به صورت اصولی و جزیی و اختلافات اصلی باقی‌مانده میان طرف‌های مذاکره‌کننده مورد بررسی قرار گرفت.»

شرق

- هشدار عراقچی
- ضرغامی رفت سرافراز آمد
- پاسخ علی مطهری به نامه حائری شیرازی
- پیشنهاد افزایش ماهانه یک تا دو درصدی قیمت حامل‌های انرژی به دولت

خراسان

-ارزیابی ۳ عضو فراکسیون رهروان درباره احتمال تشکیل حزب لاریجانی
-اتحادیه اروپا ۴ موسسه و فرد ایرانی را دوباره تحریم کرد
-جریمه ۴۶۰ میلیون تومانی دو پزشک زیرمیزی بگیر
-رئیس صدا و سیما «سرافراز» شد

کیهان

-آمریکا در انتخابات رکورد زد! پایین‌ترین میزان مشارکت در 200 سال اخیر
-ترویج سبک زندگی اسلامی -ایرانی ماموریت خطیر سازمان صدا و سیما
-متن توافق نهایی ایران با 1+5 باید به تصویب مجلس برسد
-طرحی که تصویب آن رانت خواری را تشدید می کند

آ‌رمان

-احمدی نژاد عزمش برای آمدن جزم است
-دولت از رسانه داری خودداری کند
-نفت 70دلاری، وحشت در اوپک
-مشکل فقط با آمریکاست

اعتماد

-نبض مذاکرات در مسقط می زند
- چه کسانی مشاور احمد شهید بودند؟
-«آزادی مسوولانه»: یک ترکیب هوشمندانه

مردم‌سالاری

- قطار دیپلماسی هسته‌ای در ایستگاه مسقط
- سید محمد خاتمی: تنش‌زدایی و گفت‌وگوی تمدن‌ها نمونه اعتدال است
- واکنش وزارت نیرو به کاهش قیمت نفت؛ درآمد برق جایگزین درآمد نفت می‌شود
- رسانه‌های دولت به بخش خصوصی واگذار شود

وطن‌ امروز

- مأموریت تاریخی سرافراز
- توافق نهایی ایران با 1+5 باید به تصویب مجلس برسد
- تعرفه‌های کمرشکن سلامت
- سیا « آرگو» را نادرست خواند

سیاست‌ روز

- مسیر ناهدفمند هدفمندی یارانه‌ها
- مسئولیت تاریخی رسانه ملی ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب است
- تبعیض آموزشی و تربیتی در راه است
- انتفاضه به عمق فلسطین اشغالی رسید

رسالت

- دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی شد
- محمدجواد لاریجانی: اصلاح‌طلبان سرنوشت خود را به فتنه آویزان نکنند
- تخت‌روانچی: طرف غربی مسئول شکست مذاکرات خواهد بود
- عراقچی: هر 4 مسیر تحریم در توافق نهایی باید برداشته شود

همبستگی

-لاریجانی:رسانه ها قباحت ناهنجاری های اجتماعی را عیان کنند
-بازگشت به شرایط قبل از ژنو برای همه خطرناک است
-سید محمد خاتمی:تنش زدایی و گفت و گوی تمدن ها نمونه اعتدال است

کار و کارگر

-جنتی:گمشده امروز ما اخلاق حرفه ای است
-کاهش 23 درصدی تورم دستمزد کارگران ساختمانی
-محمد سرافراز به ریاست صدا وسیما منصوب شد
-صرع هنوز جزء بیماری های خاص قرار نگرفته است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها