رئیس شورای ملی زیتون با بیان این‌که امسال تولید میوه زیتون در برخی استان‌ها 40 درصد و در برخی دیگر 60 درصد کاهش یافته است، گفت: عملکرد در واحد سطح بسیار پایین است، به همین دلیل باغداران داغدار زیتون هر ساله زیان زیادی را متحمل می‌شوند و ما از دولت و مجلس می‌خواهیم که فکری اساسی برای این موضوع کنند.
کد خبر: ۷۳۵۱۰۵
کاهش 60 درصدی تولید زیتون

سیداحمد بلندنظر تولید نزدیک به ۷۰ هزار تن میوه زیتون در سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیش از ۵۰ هزار تن از این میزان تولید به کنسرو تبدیل شده و حداکثر ۲۰ هزار تن آن برای روغن‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضمن این‌که فصل برداشت زیتون کنسروی به اتمام رسیده و هم اکنون زیتون روغنی درحال برداشت است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته سال‌آور زیتون بود، افزود: طبق آمار ارائه شده توسط وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته از صدهزار هکتار سطح زیر کشت موجود صدهزار تن میوه زیتون برداشت شده است.

بلندنظر اضافه کرد: سال پیش درختان زیتون بار دادند، اما در شمال کشور به دلیل هجوم آفت مگس زیتون بسیاری از میوه‌هایی که روی درخت تشکیل شده بود ریزش کرد، به عنوان مثال در قزوین حدود ۱۵ هزار تن زیتون پای درختان ریخت.

وی با بیان این‌که امسال خبری از مگس میوه نبود، تاکید کرد: این مساله به معنای نابودی آفت مذکور نیست، وزارت جهاد کشاورزی و باغداران باید با کمک یکدیگر به مبارزه با آن بپردازند تا برای سال آینده مشکلی ایجاد نکند.

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به تولید یک تن زیتون در هر واحد سطح گفت: این عملکرد بسیار پایین است و اگر به ۵ تن در هر واحد سطح افزایش یابد تازه به کف اقتصادی خواهیم رسید، به همین دلیل باغداران داغدار زیتون هر ساله زیان زیادی را متحمل می‌شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها