امکان قطع گاز صنایع بزرگ استان‌های شمالی از دی ماه

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: گاز صنایع بزرگ استان‌های شمالی (مازندران، گیلان و گلستان) در صورت افت فشار از دی ماه امسال قطع می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۱۱۴

محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده از صاحبان صنایع بزرگ استان‌های شمال کشور خواست از هم‌اکنون به فکر سوخت جایگزین دوم بویژه گازوئیل باشند. وی با اشاره به این‌که جلسات هماهنگی با فرمانداران، مدیران صنایع بزرگ نظیر کارخانه سیمان و نیروگاه برای تامین سوخت زمستانی و مدیریت صحیح گاز در صورت افت فشار انجام شده است، در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: منطقه 9 عملیات انتقال گاز شامل استان‌های مازندران، گیلان و گلستان است که 1400 کیلومتر خط لوله گاز را تحت پوشش دارد. این مسئول یادآور شد: تجربیات سال‌های 86 و 92 افت فشار گاز سبب شد تا نقطه تهدید را شناسایی کنیم و به همین منظور با هماهنگی به فرمانداران، پخش پالایش، مدیران صنایع عمده و نیروگاه اعلام شده است که در صورت افت فشار گاز خانواده‌ها، از دی ماه به آنان گاز داده نمی‌شود و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند. ابراهیم‌زاده با تاکید بر این که به هر دلایلی افت فشار گاز به‌وجود بیاید، اولویت گازرسانی به مردم است، گفت: نانوایی‌ها نیز باید سوخت دوم را تامین کنند، تا دچار مشکل نشوند.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال گاز دامغان به ساری و نکا گفت: دولت برای پایداری گاز در منطقه شمال بویژه استان مازندران تدابیری اتخاذ کرده تا از خط 48 اینچی که از پارس جنوبی به خراسان، سمنان و دامغان ایجاد شده، انشعاب 42 اینچ را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها